۱۱۷۴ پرونده تخلفاتی صنفی در آذربایجان‌شرقی تشکیل شد
۱۱۷۴ پرونده تخلفاتی صنفی در آذربایجان‌شرقی تشکیل شد

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت آذربایجان‌شرقی با اشاره به بخشی از آمار طرح نظارتی نوروز از انجام ۶۲۳۲ بازرسی و تشکیل ۱۱۷۴ پرونده تخلفاتی صنفی در یک ماه گذشته خبر داد.

یوسف پایدار ضمن اعلام این خبر با بیان اینکه ارزش پرونده‌های تخلفاتی طی مدت یاد شده در حدود ۶۶.۵ میلیارد ریال بوده است، اظهار کرد: گشت‌های مشترک نظارتی به همت تمامی دستگاه‌های مسئول استانی در ایام نوروز تداوم داشته و در بیش از ۱۳۰۰ گشت مشترک، ۳۲۲ پرونده تخلفاتی به ارزش ۱۳ میلیارد ریال تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: رعایت دقیق درصد سود قانونی و مصوب و همچنین صدور صورتحساب و درج قیمت کالا و خدمات از مهمترین بخش های نظارتی در طرح نظارتی نوروز بوده و با برنامه‌های ابلاغی از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان علاوه بر ایام نوروز در جهت صیانت از حقوق شهروندان نظارت‌های میدانی و سیستمی در ایام ماه مبارک رمضان نیز تداوم خواهد داشت.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی بیان کرد: عدم درج قیمت، گرانفروشی، عدم صدور صورتحساب و عدم رعایت موازین بهداشتی عمده تخلفات واحدهای صنفی و خدماتی در جریان اجرای طرح نظارتی نوروز بوده‌اند.

وی ادامه داد: واحدهای خدماتی امداد و نجات، آتش نشانی، اورژانس، هتل، واحدهای غذاخوری، اسکان فرهنگیان، امدادخودرو، چادرهای عرضه‌ی میوه شب عید، محل برگزاری نمایشگاه ویژه نوروز و پایانه‌های مسافربری از جمله واحدهای خدماتی استان بوده‌اند که در قالب گشت‌های مشترک بازرسی در طول تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ مورد نظارت قرار گرفتند.

پایدار، مجموع شکایات دریافتی قابل پیگیری از هفتم اسفند سال گذشته تاکنون را ۶۴۳ مورد اعلام کرد و گفت: در طرح نظارتی نوروز بازرسان صمت آذربایجان شرقی با همکاری سایر دستگاه‌های متولی اعم از جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی براساس برنامه‌های پیش‌بینی شده در حوزه نظارت بر عرضه‌ی کالا و ارائه خدمات بر مناطق دهگانه تبریز نظارت داشته‌اند.

به گزارش نهال امید ، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، وی با بیان اینکه بازرسی‌های شکایت محور نیز با جدیت در ایام نوروز در دستور کار قرار داشته است، تاکید کرد: با متخلفان صنفی حسب ضوابط برخورد قانونی خواهد شد و شهروندان عزیز می‌توانند شکایات و گزارش‌های خود را از طریق درگاه‌های مختلف سازمان صمت بویژه سامانه تلفنی ۱۲۴ مطرح کنند.