کولاک راه ارتباطی ۳۵ روستای آذربایجان‌شرقی را مسدود کرد
کولاک راه ارتباطی ۳۵ روستای آذربایجان‌شرقی را مسدود کرد

 معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: کولاک راه ارتباطی ۳۵ روستای بازگشایی شده استان را دوباره مسدود کرد. غلامرضا رسول زاده، روز یکشنبه با بیان اینکه در پی بارش برف روزهای اخیر ۳۷۰ راه روستایی آذربایجان شرقی از سوی نیروهای راهداری برف روبی و بازگشایی شده است، افزود: راه ارتباطی […]

 معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: کولاک راه ارتباطی ۳۵ روستای بازگشایی شده استان را دوباره مسدود کرد.

غلامرضا رسول زاده، روز یکشنبه با بیان اینکه در پی بارش برف روزهای اخیر ۳۷۰ راه روستایی آذربایجان شرقی از سوی نیروهای راهداری برف روبی و بازگشایی شده است، افزود: راه ارتباطی تمام روستاهای استان روز گذشته بازگشایی شده بود که بروز پدیده کولاک در جاده های روستایی برخی شهرستان ها از جمله اهر، بستان آباد و میانه موجب بسته شدن راه تعدادی از روستاهای بازگشایی شده، شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون تردد در راه های اصلی و فرعی آذربایجان شرقی برقرار است، اظهار داشت: در زمان کنونی نیروهای راهداری در حال بازگشایی راه های مسدود شده این روستاها هستند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده ای استان روز گذشته سه هزار و ۴۵۰ کیلومتر – باند از راه های استان را برف روبی و نمک پاشی کرده و در این عملیات ۶۳۵ تن مخلوط شن و نمک استفاده کرده اند.

رسول زاده، ادامه داد: همچنین نیروهای راهداری به ۲۹ خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند و با کمک آن ها ۲ مادر باردار در شهرستان سراب پس از بازگشایی مسیر برای زایمان به بیمارستان منتقل شدند.

وی تعداد ماشین آلات سبک و سنگین فعال در عملیات راهداری زمستانی آذربایجان شرقی را ۳۷۶ دستگاه اعلام و یادآوری کرد: این دستگاه ها شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون،  برف خور، نمک پاش، تراکتور و سایر دستگاه های سبک و سنگین است که برای طرح راهداری زمستانی تجهیز شده اند.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: یک هزار و ۱۶۹ نفر از نیروهای راهداری نیز در عملیات راهداری زمستانی فعال هستند و با استقرار در جاده های استان به مسافران و خودروهای عبوری کمک می کنند.

رسول زاده، راه های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر اعلام کرد و افزود: مردم می توانند از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوست از وضعیت راهها و شرایط آب و هوایی اطلاع کسب کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

  • منبع خبر : ایرنا