کوزه‌کنان به قطب مسابقات اتومبیل‌رانی آذربایجان‌شرقی تبدیل می‌شود
کوزه‌کنان به قطب مسابقات اتومبیل‌رانی آذربایجان‌شرقی تبدیل می‌شود

رییس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برای افزایش امکانات موتورسواری و اتومبیل‌رانی در سطح استان تلاش می کنیم، گفت: در این راستا قرار است ساختمان هیات متشکل از بخش اداری و خوابگاه و نیز یک پیست در شهر کوزه‌کنان احداث شود.

به گزارش نهال امید، سیامک امیرخیزی با اشاره به سفر اخیر اعضای هیات موتورسواری و اتومبیل رانی آذربایجان شرقی به شهرستان شبستر افزود: این سفر بنابر درخواست رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی شبستر  و نیز اداره ورزش و جوانان این شهرستان برای بررسی راه های توسعه ورزش موتورسواری و اتومبیلرانی در این خطه انجام شد. 

وی با بیان اینکه بازدید از شبستر برای پنجمین بار انجام شد، خاطرنشان کرد: در این سفر با شهردار شهر کوزه کنان از توابع شهرستان شبستر نیز دیدار و تفاهم نامه ای مبنی بر در اختیار گذاردن یکهزار مترمربع زمین با انشعابات لازم جهت ایجاد ساختمان اداری و خوابگاه هیات موتورسواری و اتومبیل رانی استان در آنجا توسط شهرداری امضا شد.

وی اضافه کرد: در دیدار با شهردار کوزه کنان همچنین صحبت های اولیه برای اختصاص زمینی به منظور ایجاد پیست اتومبیل رانی در این شهر انجام گرفت که تحقق آن نیازمند حمایت مسوولان شهرستان و استانی است.

رییس هیات موتورسواری و اتومبی رانی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به تحرم خوب این مجموعه در برگزاری چند دوره مسابقات موتورسواری در یکی دو ماه گذشته گفت: البته تلاش ما این است که در زمینه برگزاری مسابقات موتورسواری و اتومبیل رانی تعادل ایجاد کنیم و به همین منظور نیز قرار است در هفته های آتی ۲ مسابقه اتومبیل رانی در استان برگزار کنیم.

وی تشریح کرد: یکی از ۲ مسابقه «رالی» سفری است که هم به صورت خانوادگی و هم رالی در جاده های شهری و کوهستانی انجام خواهد گرفت و دیگری مسابقه «درگ» خواهد بود که به تازگی با فعال شدن کمیته «درگ» قصد برگزاری آن داریم.

وی یادآوری کرد: تاکنون حدود یکصد نفر بای عضویت در کمیته «درگ» هیات موتورسواری و اتومبیل رانی آذربایجان شرقی ثبت نام کرده اند و استقبال از این رشته ورزشی در استان بالاست.

امیرخیزی در پاسخ به این سوال که مشکل اصلی هیات های موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان های آذربایجان شرقی در زمان حاضر چیست، گفت: متاسفانه ما در هیچ یکی از شهرستان های ۲۱ گانه استان مکانی برای فعالیت موتورسواران و اتومبیلرانان در اختیار نداریم.

وی اضافه کرد: حتی در خود شهرستان تبریز، به رغم فعالیت های گسترده ای که انجام می دهیم، هیچ مکان فیزیکی به نام هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان نیست و  لذا قصد داریم با سفر به شهرستان های دیگر این مشکلات را حل و فصل کنیم.

امیرخیزی یکی از مزیت های سفر به شهرستان های آذربایجان شرقی را ساماندهی موتورسیکلت ها و اتومبیل های دست ساز خود ورزشکاران و علاقه مندان به این ورزش عنوان کرد و گفت: با نشستی که با روسای نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی شهرستان ها برگزار می کنیم، برای حل مشکلات مکان و تردد این وسایل نقلیه و ورزشی همکاری کرده و دنبال راهکار هستیم.

شهر کوزه‌کنان در بخش مرکزی و ۱۲ کیلومتری شهرستان شبستر قرار دارد و فاصلهٔ آن با تبریز  ۷۵ کیلومتر می باشد.

  • منبع خبر : ایرنا