کارگاه منطقه‌ای آموزش عملی پرورش ملکه و تهیه ژل رویال در شهرستان جلفا برگزار شد
کارگاه منطقه‌ای آموزش عملی پرورش ملکه و تهیه ژل رویال در شهرستان جلفا برگزار شد

در راستای اجرای طرح توسعه زنبورداری زنان روستایی و عشایری اولین کارگاه عملی پرورش ملکه و تهیه ژل رویال در زنبورستان خانم رحمانی در روستای ارسی واقع در شهرستان جلفا برگزار شد.

به گزارش نهال امید مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: این کارگاه با تدریس دکتر علمی پژوهشگر ارشد مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و با هماهنگی مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان، واحد امور زنان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جلفا و گروه هدف برگزار شد.

مهندس رضا عباسی خاطرنشان کرد: در این کارگاه گروه هدف با تولید ملکه، نحوه تولید ژل رویال با تکنیکهای مختلف، تولید گرده گل، موم و بره موم، به صورت عملی آشنا شدند.

وی ادامه داد: تولید ژل رویال و نیز عسل کیفی و بیشتر در هر کلنی زنبورعسل نیازمند فعالیت یک ملکه بارور در هر کندو است و به همین علت تولید تکثیر و پرورش ملکه زنبورعسل به عنوان پایه کار زنبورداری از اهمیت فوق‌العاده‌ای در این حوزه برخوردار است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا در پایان خاطرنشان کرد:  ژل رویال در درمان بسیاری از ناتوانی ها و امراض کاربرد دارد و مصرف خوراکی آن از جمله برای کاهش چربی خون، کمک به رشد استخوان ها، افزایش اشتها، افزایش مقاومت بدن در مقابله با عفونت ها و … توصیه شده است.

  • منبع خبر : نهال امید