چرای غیر مجاز دام در مناطق حفاظت شده دیزمار ممنوع است
چرای غیر مجاز دام در مناطق حفاظت شده دیزمار ممنوع است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ورزقان از  تشکیل پرونده قضایی برای عشایری که به صورت غیرمجاز در منطقه حفاظت شده دیزمار تعلیف احشام داشتند، خبر داد. میر علی سید قمی با اعلام این خبر، گفت: ورود و چرای غیرمجاز دام در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست، ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود. وی […]

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ورزقان از  تشکیل پرونده قضایی برای عشایری که به صورت غیرمجاز در منطقه حفاظت شده دیزمار تعلیف احشام داشتند، خبر داد.

میر علی سید قمی با اعلام این خبر، گفت: ورود و چرای غیرمجاز دام در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست، ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود.

وی با اشاره به قوانین حوزه محیط زیست (بند د ماده ۱۰ قانون شکار و صید، ماده ۱۶ قانون حفاظت خاک و ماده ۱۱ آیین‌نامه اجرایی قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست) ورود و چرای غیرمجاز دام در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست را ممنوع و جرم اعلام کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ورزقان گفت: دامداران تعلیف غیرمجاز یقین بدانند در صورت مشاهده از سوی ماموران یگان حفاظت محیط زیست بدون هیچ اغماضی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد  و پرونده ۱۴ نفر از عشایر غیر مجاز جدیدا پس از تکمیل به مراجع قضایی ارجاع شده است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، منطقه حفاظت شده دیزمار منطقه ای کوهستانی و جنگلی است که در حوزه استحفاظی شهرستان های خدافرین، ورزقان و جلفا در شمال استان آذربایجان شرقی قرار دارد.

انتهای‌پیام

  • منبع خبر : ایسنا