پیشنهاد اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تهیه تبلت دانش آموزی برای دانش آموزان مناطق محروم
پیشنهاد اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تهیه تبلت دانش آموزی برای دانش آموزان مناطق محروم

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی از تدوین پیشنهادی برای اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای تهیه تبلت دانش آموزی برای دانش آموزان مناطق محروم کشور خبر داد. مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان این‌که بودجه آموزشی کشور باید متناسب با شان این حوزه باشد، اظهار کرد: تلاش‌هایی برای ارتقای بودجه این بخش انجام می‌گیرد […]

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی از تدوین پیشنهادی برای اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای تهیه تبلت دانش آموزی برای دانش آموزان مناطق محروم کشور خبر داد.

مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان این‌که بودجه آموزشی کشور باید متناسب با شان این حوزه باشد، اظهار کرد: تلاش‌هایی برای ارتقای بودجه این بخش انجام می‌گیرد و نزدیک به ۸۰۰ مورد پیشنهاد در حوزه‌های مختلف، آموزش، تحقیقات و فناوری به کمیسیون رسیده است که طی چندین نشست تخصصی، این موارد در کمیته‌های شش گانه کمیسیون با دقت مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: رویکرد کمیسیون آموزش مجلس، توجه به شأن و منزلت معلمان است و در این راستا نیز اعضای کمیسیون، توجه ویژه‌ای به وضعیت معیشتی معلمان در قالب طرح‌های مختلف از جمله رتبه بندی خواهند داشت و مصوبه‌های پیشنهادی زیادی در این راستا و در زمینه رفاه فرهنگیان داشته‌ایم.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که در ردیف‌های بودجه‎‌ای برای آن، اعتبار پیش بینی خواهیم کرد و پیشنهاد آن به کمیسیون تلفیق تدوین شده است، اختصاص ردیف اعتباری برای تقویت زیرساخت‌های آموزش مجازی و تقویت شبکه زیرساخت اینترنت است.

اسماعیلی یادآور شد: هم‌چنین پیشنهادی برای ساماندهی نیروهای خدماتی مدارس تدوین شده است، چرا که این عزیزان در رتبه بندی فرهنگیان دیده نشده‌اند و با توجه به این‌که قشر آسیب پذیر و زحمتکشی در مدارس هستند، نیازمند توجه ویژه در لایحه بودجه هستند لذا پیشنهادی جداگانه برای این بخش در نظر گرفته شده است.

وی، تقویت و توسعه دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی را یکی دیگر از مصوبات بودجه‌ای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برشمرد و گفت: با توجه به کمبود شدید معلم در آموزش و پرورش و ضرورت جذب نیروهای کارآمد، این مصوبه نیز یکی دیگر از مصوبات مهم کمیسیون آموزش برای ارائه به تلفیق است.

وی بیان کرد: طرح‌هایی چون «رایگان شدن گاز، آب و برق مدارس در صورت رعایت الگوی مصرف»، «گازرسانی به مدارس مناطق محروم» و «توجه به توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس» از جمله موارد دیگری است که کمیسیون آموزش در این موارد نیز مصوبه پیشنهادی تدوین کرده است.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه این موارد در کمیسیون تلفیق مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و امیدواریم بتوانیم رأی مثبت کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس را هم برای این موارد جلب کنیم.

انتهای پیام 

  • منبع خبر : ایسنا