پردیس سینمایی در مرند ایجاد می شود
پردیس سینمایی در مرند ایجاد می شود

شهردار مرند گفت: عملیات اجرایی پردیس سینمایی در این شهر بزودی آغاز می شود و امیدواریم بخش اول آن در 6 ماه آتی اتمام یابد.

به گزارش نهال امید، حسین کاوه طراحی و نصب نمادی زیبا برای شهر را از خواسته های مهم شهروندان بیان کرد و افزود: در این راستا، طرح ساخت بزرگترین نماد شهر در میدان امام حسین (ع)، با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال در حال اتمام است و عملیات احداث آن طی ماه آینده کلنگ زنی خواهد شد.
وی اضافه کرد: قرارداد تهیه طرح میدان مرکزی امام (ره) نیز بسته شده و در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.
شهردار مرند در ادامه ضمن اشاره به اتمام و بهره برداری از پروژه گازرسانی به کارخانه آسفالت با هزینه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خاطرنشان کرد: عملیات ایجاد پارک ریحان نیز در مرند با اعتبار اولیه ۱۰ میلیارد ریال آغاز شده و بیش از ۳۵ درصد پیشرفت دارد.
وی افزود: خاکبرداری پارک بانوان نیز در شهرک ولیعصر شروع شده است که با پایان آن، عملیات احداث این پارک با اعتبار ۷ میلیارد ریال آغاز می‌شود.
کاوه گفت: مسیرگشایی و تملک چندین ملک در شهر مرند با هزینه ۱۵۰ میلیارد ریال صورت گرفته و اجرای موارد دیگر نیز در راستای مسیرگشایی در نقاط مهم شهر در آینده انجام خواهد شد.
وی اعلام کرد: جدول گذاری در نقاط مختلف شهر، آبرو گذاری، ساماندهی باغ رضوان و احداث مغازه برای صنف سنگ تراش ها و واحد خدماتی در این محل، توسعه طبقه همکف موزه شهر مرند، بهبود وضعیت دیواره های ساحلی رودخانه ها جهت جلوگیری از وقوع خطرات احتمالی، لایروبی رودخانه ها و لکه گیری آسفالت معابر سطح شهر از جمله اقداماتی است که توسط شهرداری در حال اجرا هستند.

 شهردار مرند با اشاره به تحقق ۸۵ درصدی بودجه شهرداری در سه سال گذشته گفت: در سال گذشته نیز بیش از ۸۷ درصد بودجه شهرداری مرند محقق شده بود.

وی گفت: مهمترین اقدام شهرداری در طول سالهای اخیر، پرداخت بدهی‌های قبلی آن به اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله پیمانکاران و امور مالیاتی بوده است.
وی افزود: بدهی کلان به تامین اجتماعی، یکی دیگر از مشکلات بزرگ شهرداری مرند بود که با روش تقسیط پلکانی و پرداخت آن در طول ۶۰ ماه، آن را حل کردیم.
شهردار مرند خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات مالی و افزایش بی رویه قیمت ها و هزینه های جاری، پروژه‌های عمرانی ما تعطیل نشده ‌و در حال فعالیت هستند.

رییس شورای اسلامی شهر مرند نیز با بیان اینکه امروز در حوزه بدهی های شهرداری برای پرداخت آنها، به ثبات و آرامش نسبی رسیدیم گفت: مهمترین اقدام شورای شهر و شهرداری که با همراهی مسوولین شهرستانی و استانی صورت گرفت، مسقف سازی پروژه جواهر بعد از ۷ سال بلاتکلیفی بود.
فرامرز آخوندی افزود: مشکل دیگر پروژه جواهر مرند مربوط به خریداران قسمت تجاری آن است که ما تلاش خود را در جهت احقاق حقوق آنان می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: طی سالهای اخیر، زمین های بسیاری در شهر بدون رضایت شهروندان تملک شده بود که هزینه های بسیاری برای مصالحه در این خصوص پرداخت می کنیم.
رییس شورای اسلامی شهر مرند تاکید کرد: سعی ما این است با تلاش شهرداری و شورای اسلامی شهر، پروژه‌های نیمه تمام را با جدیت پیش برده و به اتمام برسانیم.
در ادامه به همت روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر مرند با اهدای لوح و هدایایی از زحمات خبرنگاران و فعالان رسانه تجلیل شد.

  • منبع خبر : ایرنا