هشدار دادستان تبریز به انتشاردهندگان فراخوان چهارشنبه آخر سال
هشدار دادستان تبریز به انتشاردهندگان فراخوان چهارشنبه آخر سال

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان‌شرقی به تولیدکنندگان، فروشندگان و توزیع کنندگان مواد محترقه همزمان با چهارشنبه آخر سال هشدار داد.

به گزارش نهال امید، بابک محبوب علیلو روز سه شنبه در جمع خبرنگاران ضمن هشدار جدی به عاملان فراخوان چهارشنبه سوری در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، اظهار داشت: با این افراد بر اساس قانون و به شدت برخورد قاطع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران و استان امسال با توجه به شرایط خاص جامعه ناشی از ویروس کرونا علاقه‌ای برای حضور در تجمعات از جمله آیین‌های چهارشنبه سوری ندارند، اظهار داشت: بر همین اساس اطمینان داریم که خود مردم با ماندن در خانه به فراخوان این گروه‌ها “نه بزرگ” خواهند داد.

محبوب علیلو اضافه کرد: دادستانی مرکز استان ضمن قدردانی از همکاری مردم، اجازه نخواهد داد عده‌ای هنجارشکن به بهانه چهارشنبه سوری، امنیت و آرامش مردم را بر هم زنند و با تجمع‌های غیر ضروری بستر و زمینه شیوع ویروس کرونا را فراهم کنند و جان مردم را به خطر بیندازند.

وی با بیان این‌که سلامت و امنیت مردم برای همه به ویژه برای دستگاه قضایی اولویت اصلی است، یادآوری کرد: امسال با توجه به شرایط خاص بهداشتی جامعه، هرگونه تجمع از جمله برگزاری جشن‌های چهارشنبه سوری ممنوع شده و مردم نباید فریب سایت‌های معاند فراخوان به این مراسم را بخورند و در مراسم‌ها حضور یابند.

محبوب علیلو با اشاره به حجم آسیب‌ها و حوادث حاشیه‌ ای آیین‌های چهارشنبه آخر سال در سال‌های گذشته، گفت: در حالی که همه توان و ظرفیت کادر فداکار درمانی و پزشکی استان برای درمان و بهبود بیماران کرونایی متمرکز شده است، شایسته نیست در چنین شرایطی با رفتارهای ناهنجار و نابخردانه و ایجاد حوادث دیگر زحمات آنان را مضاعف کنیم.

وی از صدور دستور دادستانی مرکز استان به نیروی انتظامی و ضابطان قضایی برای مقابله و برخورد با هنجارشکنان، ترقه بازان و کسانی که با اقدامات احساسی و هیجانی و استفاده از مواد محترقه مخل آسایش مردم می شوند، خبر داد و اعلام کرد: در این زمینه دستگیر شدگان تا پایان تعطیلات سال جدید در بازداشت خواهند بود.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز خاطرنشان کرد: ما به هیچ هنوان مخالف شادی مردم نیستیم اما امسال شرایط جامعه به دلیل شیوع ویروس کرونا، غیرعادی و ویژه است و برای عبور از این شرایط ضروری است که همه در خانه بمانیم و جشن‌ها و تجمعات خود را به بعد از شکست این ویروس موکول کنیم.