هبود ترافیک، اصلی ترین معیار ارزیابی در طراحی پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح تبریز
هبود ترافیک، اصلی ترین معیار ارزیابی در طراحی پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح تبریز

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز اصلی ترین معیار ارزیابی در طراحی و اجرای پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح را بهبود ترافیک منطقه عنوان کرد.

به گزارش نهال امید ، سامان احمدزاده در جلسه کمیته فنی شهرداری تبریز که به منظور بررسی گزینه‌های پیشنهادی اجرایی روگذر معلم و قراملک و پروژه شهرک جوانان تشکیل شد ضمن ارائه کلیاتی از پروژه‌ها، اثربخشی در روانی یا کاهش ترافیک، زمان و هزینه اجرا و افزایش ایمنی ترافیک را از معیارهای اصلی ارزیابی در اجرای این طرح‌ها دانست.

وی در ادامه با اشاره به تجربیات قبلی شهرداری در راستای اجرای پروژه‌های تقاطع‌های غیرهمسطح ضمن اشاره به آسیب شناسی پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح شهری، لزوم اهتمام مضاعف مشاور در راستای ارائه گزینه‌های مختلف با رعایت تمامی جوانب اجرایی، اقتصادی و نگهداری پل با رعایت الگوی‌های بصری را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی در خصوص پروژه شهرک جوانان نیز گفت: قرارداد ساخت یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهرک جوانان برای ساماندهی حاشیه نشینی با شرکت خانه سازی پیش ساخته آذربایجان شرقی منعقد شده که انتخاب طرحی مناسب جهت تسریع اجرا، اقتصادی بودن آن و اجرای باکیفیت از مواردی است که باید در انتخاب طرح پروژه مد نظر قرار گیرد.