نماینده مجلس خواستار توسعه امکانات ورزشی در کلیبر شد
نماینده مجلس خواستار توسعه امکانات ورزشی در کلیبر شد

به گزارش نهال امید:نماینده مردم شهرستان کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی خواستار توسعه امکانات ورزشی در این منطقه شد.

حسین حاتمی روز پنجشنبه در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی از تلاش های اداره کل ورزش و جوانان برای توسعه و ترویج ورزش و احداث زیرساخت‌های ورزشی قدردانی کرد و در عین حال افزود: این اقدامات با توجه به ظرفیت های منطقه کافی نیست.

وی اظهار کرد: شهرستان های کلیبر، خداآفرین و هوراند به دلیل دور بودن از مرکز استان، نیازمند توجه بیشتر و بهتر هستند و لازمه آن این است که مدیران استانی تمرکز ویژه‌ای به این شهرستان ها داشته باشند، چون این شهرستان ها به دلیل واقع شدن در اقلیم خاص و با توجه به وجود کوهستان های مرتفع بستر مناسبی برای ورزش های کوهنوردی و صعودهای ورزشی است.

حاتمی ادامه داد: این منطقه با داشتن دو سد خداآفرین و منجوان پتانسیل مناسبی نیز برای ورزش های آبی دارد که در این رابطه علاقه مندی اداره کل ورزش و جوانان برای ارتقای جایگاه ورزش در این شهرستان ها مزیتی بزرگ است و بر همین اساس قول های مساعدی نیز برای احداث زیرساخت‌های مناسب برای ورزش های توپی به خصوص فوتسال قول های مساعد داده اند.

وی با اشاره به اینکه احداث زمین های چمن مصنوعی مینی فوتبال در بخش‌های گرمادوز و منجوان از محل اعتبارات شهرستانی در سال جاری انجام خواهد گرفت، اضافه کرد: برای ایجاد زمین چمن شهر کلیبر که آرزوی چندین ساله ورزشکاران این شهرستان است مقرر شده است با طرح موضوع در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان و تخصیص اعتبار از محل اعتبارات شهرستانی در سال جاری مراحل ساخت و بهره برداری آن انجام بگیرد.

حاتمی با تاکید بر اینکه ورزش باید به مسئله روز جوانان به خصوص در این وضعیت کرونایی تبدیل شود، افزود: متاسفانه این وضعیت باعث شده است جوانان از ورزش دور شده و عملاً در اماکن و فضاهای دیگری اوقات فراغت خود را سپری می کنند که امیدوارم با از بین رفتن و مساعد شدن اوضاع، فاصله ای که بین جوانان و اماکن ورزشی و فضای ورزشی شکل گرفته کاهش پیدا کند و بار دیگر شاهد حضور جوانان و عموم مردم در ورزشگاه ها و باشگاه ها باشیم.

وی ایجاد خانه های ورزش روستایی در شهرستان های کلیبر، خداآفرین و هوراند را ایده ای بسیار خوب و جالب برشمرد و بر حمایت مجلس شورای اسلامی از این طرح تاکید و اضافه کرد: در مورد تاسیس و تجهیز خانه های ورزش روستایی از محل اعتبارات شهرستانی اقدام می شود و برانگیختن توجه ویژه فرمانداران در این خصوص منجر به طرح موضوع در شورای اداری و تخصیص اعتبارات ویژه برای تجهیز خانه های ورزشی روستایی می شود.

نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه در شهرستان خداآفرین ظرفیت ویژه‌ای به نام منطقه آزاد ارس وجود دارد که با آنها هم مذاکره ای در خصوص تاسیس خانه های ورزش روستایی و ترویج ورزش در مناطق روستایی عشایری خواهیم داشت، گفت: با اجرایی شدن این طرح جوانان منطقه، ورزش را در اولویت اوقات فراغت خود قرار می دهند.

به گزارش ایرنا، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه درباره ایمن سازی و تخصصی سازی اماکن ورزشی شهرستان کلیبر، خداآفرین و هوراند، گفت: این موضوع جزو اولویت های ورزش استان است و حمایت نماینده مجلس در این زمینه بسیار موثر خواهد بود.

ایوب بهتاج بر افزایش سمن ها و تشکل های مردمی در حوزه ورزش و جوانان در منطقه کلیبر تاکید و اضافه کرد: باید توجه داشت که حمایت نمایندگان مجلس می تواند در پیشرفت حوزه ورزش و جوانان شهرستان ها رمز موفقیت باشد.

وی ادامه داد: این شهرستان ها دارای پتانسیل و ظرفیت های بیشتری در اجرای برنامه های همگانی و میزبانی مسابقات استانی و کشوری است،  اما متاسفانه با شیوع بیماری کرونا کلیه همایش ها و جشنواره های همگانی در این شهرستان به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی تا اطلاع ثانوی حذف یا  کم رنگ شده است.

  • منبع خبر : ایرنا