نقش بی بدیل و موثر مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در تحقق کشاورزی قراردادی در آذربایجان شرقی
نقش بی بدیل و موثر مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در تحقق کشاورزی قراردادی در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی بر نقش بی بدیل و موثر عوامل سازمان نظام مهندسی در مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در کشاورزی قراردادی تاکید نمود.

به گزارش نهال امید ، به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، مهندس شهرام شفیعی در جلسه قرارگاه امنیت غذایی که در محل سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد ،نقش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بخصوص مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی را در راستای افزایش بهره وری بخش کشاورزی در زنجیره تولید گندم با اشاره به مصوبه شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاستهای حمایتی محصولات اساسی کشاورزی بسیار مهم دانست و گفت: اصلاح و بهبود شیوه های مصرف عوامل تولید و نهاده ها در محصولات و تولیدات کشاورزی از وظایف مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی می باشد .
وی با اشاره به تعداد ۷۴ مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی با تعداد بیش از ۶۰۰ نفر کارشناس کشاورزی شرکتهای خدمات فنی و مهندسی کشاورزی ادامه داد: این کارشناسان به عنوان اشاعه دهندگان دانش با عقد قرارداد سهم بری دانش از تولید و کشاورزی قراردادی بعنوان یکی از مهمترین پتانسیلهای تولید گندم می باشند.
مهندس شفیعی ادامه داد: هدف از تشکیل مراکزخدمات کشاورزی غیردولتی فراهم کردن شرایط دسترسی آسان کشاورزان به خدمات فنی و مشاوره ای است و این مراکز می توانند بعنوان کانون انتقال و اشاعه دانش و اطلاعات در محیط کشاورزی محسوب شوند.
وی افزود: اصلاح و بهبود شیوه های مصرف عوامل تولید و نهاده ها در محصولات و تولیدات کشاورزی از دیگر وظایف مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی می باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان ادامه داد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان یکی از نهادهای پشتیبان در کشاورزی قراردادی می باشد و وظیفه تعیین تناسب اکولوژیکی شاخصهای مورد نظر اعلام به مجری کشاورزی قراردادی به منظور تعیین پاداش بهره وری را برعهده دارد.
وی در پایان گفت: نقش عوامل سازمان نظام مهندسی (مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی) در کشاورزی قراردادی نظارت بر تولید محصول مطابق استاندارد اعلامی از سوی مجری و ارائه خدمات فنی و مهندسی با ارائه تکنیکها و روشهای نوین بیمه محصولات کشاورزی است.

  • منبع خبر : روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان