می توانیم در تولید گل و نهال به خودکفایی برسیم
می توانیم در تولید گل و نهال به خودکفایی برسیم

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: با تقویت مرکز تولیدات گل و گیاه شهرداری تبریز، می توانیم در تولید گل و نهال به خودکفایی برسیم.

به گزارش نهال امید، شهرام دبیری در بازدید از مرکز تولیدات گل و گیاه شهرداری تبریز با اشاره به آماده سازی و پرورش گل برای کاشت در عید نوروز و فصل بهار، اظهار کرد: در طراحی فضای سبز شهری، به استفاده از طراحی های خوب که زیبایی آفرین باشد و مردم از تماشای آن لذت ببرند، تاکید داریم.

او ادامه داد: در مرکز تولیدات گل و گیاه شهرداری تبریز نهال های زیادی کاشته می شود که امیدورایم این موضوع تقویت شود تا بتوانیم در امر پرورش گل و گیاه خودکفا شویم و بتوانیم همه نهال ها و گلهای مورد نیاز را خودمان پرورش دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه تولید و پرورش گل و گیاه موجب اشتغالزایی نیز می شود، عنوان کرد: چنین اقداماتی از سوی شهرداری تبریز خوب است و ما تلاش می کنیم چنین فرصت ها و مکان هایی را توسعه دهیم و در آینده خودکفا شویم.

او افزود: سال آتی که سال فضای سبز و درختکاری نامگذرای شده است، طراحی و اقدامات فضای سبز ما طوری خواهد بود که حتما بتوانیم در این زمینه قدم های خوبی برداریم و قولی که مبنی بر کاشت یک میلیون اصله نهال داده بودیم را عملیاتی کنیم.

دبیری گفت: در نظر داریم این یک میلیون اصله نهال بصورت پایدار پرورش یابد و مهم تر از همه، اینکه از مردم می خواهیم در این زمینه مشارکت کنند و خودشان پای کار بیایند و در نگهداری این نهال ها به شهرداری کمک کنند.

او در خصوص میزان تخصیص بودجه برای فضای سبز در سال ۹۹، ادامه داد: هم در بودجه سال ۹۹ و هم در تبصره ها رقم خوبی برای توسعه فضای سبز آمده است و در این خصوص با روش های مختلف دستمان باز است.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز یادآور شد: از بابت بودجه فضای سبز برای سال آینده مشکلی نداریم و امیدواریم در فصل بهار بتوانیم قسمت عمده ای از درختکاری، کاشت نهال و گل آرایی در سطح شهر را انجام دهیم.

  • منبع خبر : شهریار