موفقیت نیروهای مسلح مرهون هدایت‌های صحیح و امام‌گونه‌ رهبر معظم انقلاب است
موفقیت نیروهای مسلح مرهون هدایت‌های صحیح و امام‌گونه‌ رهبر معظم انقلاب است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه موفقیت ارتش، سپاه قهرمان، بسیج و نیروی انتظامی را مرهون هدایت‌های صحیح و امام‌گونه‌ی رهبر معظم انقلاب می‌دانیم، گفت: امروز نیروی‌های مسلح افتخار می‌کنند که در رأس ارتش، سپاه و نیروی مسلح فرماندهی چون رهبر معظم انقلاب دارند که به جزئیات نیروهای مسلح اشرافیت دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز دوشنبه، ۲۹ فروردین ماه، در رژه نیروهای مسلح که به مناسبت روز ارتش برگزار شد، اظهار کرد: در دوران انقلاب اسلامی دشمنان ما تلاش می‌کردند تا ارتش جمهوری اسلامی ایران را حذف کنند که ارتش بی‌طبقه‌ی توحیدی را مطرح می‌کردند اما بسیاری از دلسوزان نظام به‌ویژه سپهبد شهید قرنی که در آستانه‌ی سالروز شهادت این شهید والامقام نیز هستیم، با مشورت‌هایی که به امام خمینی(ره) دادند و با شناختی که امام راحل(ره) از بدنه‌ی ارتش داشتند، اجازه ندادند ارتش از هم بپاشد و روز به روز بر تقویت ارتش افزودند.


وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در ۲۸ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ به مردم فرمان دادند که در شهرها به استقبال ارتش بروند و به ارتش نیز دستور دادند تا در تمامی شهرهای بزرگ کشور به رژه پرداخته و قدرت نظامی خود را به نمایش گذارد. 


وی افزود: ارتش در سراسر کشور به‌ویژه در شهرهای بزرگ با ساز و برگ به رژه پرداخت و پیش از آغاز جنگ تحمیلی نیز در جریان توطئه‌ی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در کردستان، ارتش ثابت کرد که شایستگی پشتیبانی و حمایت‌های امام خمینی(ره) از ارتشیان را داشته است.


حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: بسیاری از نیروهای ارتش داوطلبانه به کردستان رفته و خدمات بسیار شایانی را انجام دادند اما دشمن از احساسات پاک مردم خونگرم کردستان سوء استفاده می‌کرد و می‌خواست برادران و خواهران کردنشین ما را در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.


وی یادآور شد: اکثر لشکریان ۲۱ حمزه که به شکل امروزی تشکیل نشده بود، داوطلبانه به کردستان رفتند و از آب و خاک میهن عزیز و خاک پاک ایران اسلامی دفاع کردند تا اینکه جنگ تحمیلی آغاز شد.


وی گفت: با اینکه در اثر پیدایش انقلاب اسلامی، ارتش سازماندهی دوران قبل خود را نداشت اما توانست با لشکریان خود به‌ویژه لشکر ۹۲ زرهی خوزستان و ۸۱  زرهی کرمانشاه در مرزها از آب و خاک کشور دفاع کند و سپس با حضور سایر نیروهای مسلح چون سپاه قهرمان، بسیج، گروه‌های جهاد سازندگی و عشایر در غرب و جنوب کشور دست به دست هم دادند تا از کشور و مرزهای میهن اسلامی دفاع کنند.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در طول هشت سال مقاومت در اولین روز جنگ که اول مهر ماه ۱۳۵۹ بود، قهرمانان نیروهای هوایی با ۱۴۰ فروند هواپیما به قلب عراق حمله کرده و نیروهای عراقی را مأیوس کردند و بر نشاط و روحیه‌ی  نیروهای داخل و نیروهای مسلح افزودند.


وی ادامه داد: پایگاه هوایی تبریز که به نام شهید فکوری مزین شده است، در طول هشت سال جنگ تحمیلی، فداکاری زیادی از خود نشان داد؛ نیروی دریایی ارتش از نخستین روز جنگ تحمیلی چنان ضربه‌ای به دشمن وارد کرد که تا پایان جنگ نتوانست آن را جبران کند.


وی افزود: نیروی زمینی ارتش که در حقیقت در نوک پیکان دشمن قرار داشت، با تقدیم چندین هزار شهید ثابت کرد که شایستگی حمایت‌های امام خمینی(ره) را داشته است.


امام جمعه تبریز یادآور شد: پدافند هوایی که در دل نیروی هوایی قرار داشت، تنها در جریان عملیات والفجر هشت بیش از ۷۰ فروند هواپیمای دشمن را به فرماندهی شهید ستاری نابود کرد.


وی گفت: از نظر ارتقاء معنویت در ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به جرأت می‌توان گفت که حافظان و قاریان قرآن ارتش نه تنها در داخل نیروهای مسلح، ارتش و ایران اسلامی بلکه در میدان ارتشیان کشورهای دنیا حرفی برای گفتن داشت.


وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا از ارتش به‌عنوان «ارتش حزب الله» و «ارتش کلمه‌ی طیبه» یاد کرده است، متذکر شد: در صحنه‌های سازندگی نیز در ایام شیوع ویروس کرونا، نیروهای مسلح خود را به خوبی نشان دادند همچنین در سیل، زلزله، طوفان و در تمامی حوادث، نیروهای مسلح ما پیشقدم هستند چراکه اولین گروه در کمک رسانی بلایا نیروهای مسلح هستند. 


حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: نیروهای مسلح امروز یک وظیفه‌ی مضاعف دارند که در ارتباط با شعار سال است و آن دانش بنیان بودن نیروهای مسلح است؛ امام علی(ع) علم را سلطان می‌داند که اگر کسی به آن علم دست یابد و حجاب‌ها را در هم نوردد، پس از طی مراحل مختلف در دنیا و آخرت به اوج می‌رسد. 


وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب حمایت ویژه‌ای از  تولید علم دارند و سه پایه برای پیشرفت اجتماع تعریف کردند که پایه‌ی اصلی آن پیشرفت علم است و نقشی تاریخی را در این مسیر ایفا کردند که امیدوارم بتوانیم پاسخگوی این مطالبه‌ی رهبر معظم انقلاب در مسیر تعالی جمهوری اسلامی ایران باشیم. 


وی بیان کرد: در این میان نیروهای مسلح نقش ویژه‌ای دارند که اگر می‌خواهیم نیروهای مسلح آکنده از دانش بنیان داشته باشیم، باید در عرصه‌های مختلف باتوجه به پیچیدگی صحنه‌های مقابل آماده باشیم.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: امام راحل(ره) در اواخر عمر خود خطاب به بسیجیان فرمودند که شما نشان دادید با مدیریت صحیح می‌توان فاتح جهان شد؛ امروز جمهوری اسلامی ایران در قالب نرم و سخت از چنان ظرفیتی برخوردار است که دست برتر را در منطقه دارد.


وی افزود: برای نیل به اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران و ایجاد تمدن نوین اسلامی لازم است که ارتش، سپاه و دستگاه‌های مختلف خود را آماده کنند اما امنیت از مهمترین عوامل ایجاد تمدن است که دایره‌ی گسترده‌ای دارد. 


وی گفت: بی‌گمان بدون ایجاد امنیت امکان استمرار حیات، پیشرفت جوامع و تمدن‌های بشری وجود ندارد که برای تامین این امنیت، گروه‌های مختلفی تاثیر دارند؛ بنابراین برای پیشرفت جوامع و تمدن‌های بشری باید خود را بیشتر آماده کنیم.


امام جمعه تبریز با بیان اینکه گروه‌های مختلفی از نیروهای مسلح در این امر تاثیر می‌گذارند و نقش بی‌بدیلی در حوزه‌ی امنیت نظامی بر عهده دارند، اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی بینشی دوباره برای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی ایجاد شد و به‌یقین برای رسیدن به چنین تمدنی باید زیرساخت‌های معنوی آن ایجاد شود که ایجاد چنین بستری بدون امنیت امکان پذیر نیست. 


وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان بخش عظیمی از نیروهای نظامی از همان آغاز انقلاب اسلامی نقش مهمی را در ایجاد امنیت مرزها بر عهده دارد که رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نیز نقش ویژه‌ای را ایفا کردند.


به گزارش نهال امید ، وی در پایان تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران از زمان آغاز انقلاب اسلامی تاکنون بااقتدار در میدان مانده و با تبعیت از فرماندهی کل قوا، آمادگی در بالاترین سطح و تجهیز خود به پیشرفته‌ترین سلاح‌های دنیا امنیت کشور را در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی به بالاترین شکل تامین می‌کند.