منطقه آزاد ارس ۲۵ دستگاه اکسیژن ساز برای مراکز درمانی تهیه کرد
منطقه آزاد ارس ۲۵ دستگاه اکسیژن ساز برای مراکز درمانی تهیه کرد

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از اهدای ۲۵ دستگاه اکسیژن ساز و ۲ دستگاه کپسول اکسیژن به بیمارستان دکتر ساجدی هادیشهر و مراکز درمانی همجوار منطقه خبر داد.  محسن نریمان روز سه شنبه در حاشیه اهدای این دستگاه ها گفت: با توجه به کمبود دستگاه ها و ابزارهای تهیه اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی در مراکز […]

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از اهدای ۲۵ دستگاه اکسیژن ساز و ۲ دستگاه کپسول اکسیژن به بیمارستان دکتر ساجدی هادیشهر و مراکز درمانی همجوار منطقه خبر داد. 

محسن نریمان روز سه شنبه در حاشیه اهدای این دستگاه ها گفت: با توجه به کمبود دستگاه ها و ابزارهای تهیه اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان دکتر ساجدی هادیشهر دستگاه های اکسیژن ساز خریداری و به این مراکز تحویل داده شد. 

وی اعلام کرد: تعداد ۱۵ دستگاه اکسیژن ساز توسط سرمایه گذاران و ۱۰ دستگاه توسط سازمان منطقه آزاد ارس به ارزش چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خریداری شده است. 

نریمان گفت: برای تهیه این دستگاه ها پویش سلامت و معیشت راه اندازی کردیم و به لطف خداوند مشارکت خوبی از سوی سرمایه گذاران انجام شد. 

وی یادآوری کرد: از آغاز شیوع کرونا در کشور، سازمان منطقه آزاد ارس اقدامات متعددی در زمینه تامین تجهیزات ایمنی، ماسک عقد تفاهم نامه جهت پایش و نظارت بر نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی، عقد تفاهم نامه ارائه خدمات به بیماران کرونایی و بیماران زمینه ای و افراد مرتبط بابیماران کرونایی، انجام غربالگری مکمل با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان جلفا و سایر ارگان ها در محدوده منطقه آزاد ارس انجام داده است.

نریمان با اشاره به تجهیز بیمارستان دکتر ساجدی هادیشهر از جمله خرید دستگاه استاپ لایزر و لیزر ایمیجر جهت راه اندازی نخستین دستگاه رادیولوژی، افزود: خرید دستگاه اتوکلاو برای این بیمارستان، خرید دستگاه elisa و تجهیزات آزمایشگاهی تشخیص کرونا برای درمانگاه تخصصی ارس و نیز تخصیص ۵۰۰ میلیون ریال توسط سازمان منطقه آزاد ارس جهت خرید لباس بیمارستانی، تهیه و توزیع ۵۲۱ بسته معیشتی و کالای سلامت محور برای اقشار آسیب دیده از کرونا و اهدای ۵۰۰ کیسه برنج به سومین رزمایش کمک مومنانه بخشی از اقدامات سازمان منطقه آزاد ارس و سرمایه گذاران خیّر پویش معیشت و سلامت ارس می باشد که از زمان شیوع ویروس کرونا در قالب ستاد کرونا انجام شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جلفا نیز گفت: دستگاه های اکسیژن بیمارستان ساجدی هادیشهر در شرایط عادی پاسخگوی نیاز بیماران بود اما با همه گیری ویروس کرونا و افزایش مبتلایان با مشکل درمان مواجه بودیم. 

فدایی با بیان اینکه تا مهر امسال تعداد فوتی های ناشی از بیماری ویروس کرونا ۲۰ نفر بود، افزود: متاسفانه در دو ماه اخیر آمار فوتی ها رو به افزایش بوده و به ۶۸ نفر رسیده است. 

وی گفت: دستگاه های خریداری شده در کوتاه مدت پاسخگوی نیاز بیماران کرونایی است و امیدواریم با مشارکت خیرخواهانه، ظرف یکی دو ماه آینده دستگاه مرکزی اکسیژن ساز برای بیمارستان تهیه شود.

در حاشیه اهدای دستگاه های اکسیژن ساز؛ مراسم یادبودی با حضور مدیرعامل و معاونین و مدیران منطقه آزاد ارس و اعضای پویش معیشت و سلامت ارس برای “حاج تراب ابراهیمی” مدیرعامل شرکت ارس تارلا امیر و از سرمایه گذاران خیر منطقه برگزار شد.

  • منبع خبر : ایرنا