مصرف گیاه دارویی کوهوش سیاه و بهبود آرتروز
مصرف گیاه دارویی کوهوش سیاه و بهبود آرتروز

تحقیقات نشان می دهد که دریافت محصولات خاص حاوی کوهوش سیاه در کنار سایر ترکیبات موثر در بهبود آرتروز، به صورت روزانه برای ۲ ماه می تواند برای بهبود درد در افراد مبتلا به آرتروز و روماتیسم مفصلی موثر باشد.ریشه کوهوش سیاه حاوی چندیدن ترکیب شیمیایی  است که می تواند تاثیرات درمانی داشته باشد.برخی از […]

تحقیقات نشان می دهد که دریافت محصولات خاص حاوی کوهوش سیاه در کنار سایر ترکیبات موثر در بهبود آرتروز، به صورت روزانه برای ۲ ماه می تواند برای بهبود درد در افراد مبتلا به آرتروز و روماتیسم مفصلی موثر باشد.
ریشه کوهوش سیاه حاوی چندیدن ترکیب شیمیایی  است که می تواند تاثیرات درمانی داشته باشد.
برخی از این ترکیبات شیمیایی بر سیستم ایمنی تاثیر گذاشته و از بدن در برابر ابتلا به بیماری ها دفاع می کنند. همچنین ممکن است در کاهش التهاب موثر باشند. 
برخی دیگر از ترکیبات شیمیایی موجود در ریشه کوهوش سیاه می توانند در عملکرد مغز و اعصاب نقشی مشابه سروتونین داشته باشند. 
کوهوش سیاه همچنین اثری مشابه هورمون زنانه “استروژن” دارد. استروژن تاثیرات مختلفی در بخش های متفاوت بدن دارد و می تواند در هر مرحله از زندگی افراد، اثرات متفاوتی داشته باشد. کوهوش سیاه نباید به عنوان استروژن گیاهی یا جایگزین استروژن تصور شود بلکه این گیاه در بعضی از افراد عملکردی، مشابه استروژن دارد.
با توجه به شواهد و مدارک کوهوش سیاه برای معالجه یا پیشگیری از پوکی استخوان می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
مطالعه دیگری نشان می دهد محصولات حاوی ۴۰ میلی گرم عصاره کوهوش سیاه  برای ۳ماه، تشکیل استخوان را در دوران یائسگی افزایش داده  و تجزیه استخوان را کاهش می دهد.
دریافت ۲۵ میلی گرم از عصاره کوهوش سیاه به همراه ۷۵ میلی گرم عصاره سویا ۲ بار در روز برای ۲۴ هفته احتمال وقوع سردرد های میگرنی را کاهش می دهد.    
مصرف کوهوش سیاه در بزرگسالان ایمن است.
ممکن است عوارض خفیفی مانند درد معده، دل پیچه، سر درد، جوش های پوستی، احساس سنگینی و لکه بینی داشته باشد.

امیرمسعود طایفه سلطانخانی