ماشین سازی در هفته پایانی دور رفت از ته جدول جدا می شود ؟
ماشین سازی در هفته پایانی دور رفت از ته جدول جدا می شود ؟

تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز در هفته پایانی دور رفت رقابت‌های لیگ دسته یک باشگاه‌های ایران، رو در روی شاهین شهرداری بوشهر قرار می‌گیرد که با توجه به همسایگی دو تیم در قعر جدول، این بازی بهترین فرصت برای ماشین‌سازان جهت جدا شدن از ته جدول است.

به گزارش نهال امید ، سبز قباهای آذربایجان با توجه به محدودیت هایی که در نقل و انتقالات و همچنین حواشی ناشی از تغییرات متعدد مدیریتی و فنی داشته اند، در ۱۶ هفته گذشته از رقابت های فصل جاری، رده ای بهتر از انتهای جدول نداشته اند و در این فصل طعم پیروزی را نچشیده اند.

ماشین سازی تبریز تا به اینجای رقابت ها، چهار سرمربی به خدمت گرفته که هر کدام پس از تحمل یکی دو باخت، پست خود را به مربی بعدی تحویل داده و تنها چیزی که در این بین بدون تغییر مانده، جایگاه انتهایی این تیم در جدول رده بندی است.

البته از هفته دوازدهم به بعد که علی ابراهیمیان هدایت ماشین سازی را عهده دار شد، روند تیم رو بهبود بوده و این تیم در مقابل مدعیان لیگ و تیم های بالای جدولی نتایج معقولی گرفته و نحوه بازی تیم نیز تغییر یافته و پای بازیکنان به گلزنی باز شده است.

بیشتر شاگردان ابراهیمیان، به گفته وی، در سه لیگ بزرگسالان، امید و جوانان بازی می کنند و برخی هفته ها سه بازی انجام می دهند و این وضعیت بازیکنان را خسته می کند؛ اما چاره ای پیش روی ماشین سازان نیست و این تیم باید به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالات و تا باز شدن پنجره به روند فعلی ادامه دهد.

همان طور که گفته شد ماشین سازی تاکنون بردی در جدول نداشته و با ۱۱ باخت و پنج تساوی در انتهای جدول ۱۸ تیمی لیگ آزادگان قرار دارد اما چیزی که نباید نادیده گرفته شود بهبود روند بازی این تیم در بازی های اخیر است به طوری که این تیم در مصاف با ملوان صدرنشین و خیبر خرم آباد مدعی، با اختلاف یک گل نتیجه را واگذار کرد و دیگر دو تیم بالای جدولی استقلال ملاثانی و آرمان گهر را متوقف کرده است.

اگر پنجره نقل و انتقال ماشین سازی باز شود و این تیم بتواند چند بازیکن با تجربه و موثر به ترکیب خود اضافه کند، بدون شک می تواند نتایج بهتری را در دور برگشت مقابل حریفان رقم بزند و به بقا در لیگ دسته یک امیدوارتر باشد. 

طبق تصمیمی که از سوی مسئولان استان و نمایندگان مجلس اتخاذ شده، این تیم نیز همانند تراکتور به شرکت مس واگذار می شود و حمایت مالی از این تیم نیز بر عهده مجموعه مس خواهد بود و اگر این اتفاق بیافتد و بدهی های ماشین سازی پرداخت و امکان جذب بازیکن جدید فراهم شود این تیم ریشه دار و قدیمی تبریز می تواند برای فوتبال تبریز در لیگ یک آبروداری کند.

نحوه بازی تیم تغییر کرده است

 سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز گفت: تیم ما در چند هفته اخیر بازی های خوبی ارائه می دهد و در این چند بازی با ایجاد تفکرات جدید در بازیکنان، نحوه بازی تیم تغییر کرده و در بازی با تیم مدعی خیبر خرم آباد، با وجود بازی خوب، متاسفانه نتیجه را واگذار کردیم.

علی ابراهیمیان گفت: مقابل تیم ملاثانی هم بازی قابل قبولی ارائه دادیم و در دقایقی از بازی به علت کم تجربه بودن بازیکنان، نتوانستیم امتیاز کامل بازی را  بدست آوریم و در بازی بعدی نیز به علت نبود بازیکنان اصلی و سوت های عجیب و غریب داور، متاسفانه این دیدار را هم واگذار کردیم.

وی گفت: متاسفانه برخی از افراد بعد از مدت ها یاد این تیم افتاده اند و با اقداماتی که انجام می دهند و حواشی که ایجاد می کنند، بازیکنان را تحت فشار قرار می دهند و نمی دانند که بازیکنان ما در سه رده سنی بزرگسالان، امید و جوانان بازی می کنند و بطور میانگین هر سه روز یکبار به میدان می روند و این در حالی است که اینها را نمی دانند و سعی در تخریب تیم دارند.

ابراهیمیان با اشاره به مشکلات تیم اظهار کرد: به دلیل مشکل پرونده یکی از بازیکنان خارجی، در حال حاضر تلاش بر این است تا پنجره نقل و انتقالاتی تیم باز شود که باید در این زمینه از مدیرعامل باشگاه تشکر کرد، اما با این حال اجازه فعالیت به ما نمی دهند و سعی می کنند تیم را تحت فشار قرار دهند.

وی اضافه کرد: این درحالی است که تیم ما رفته رفته و بازی به بازی پیشرفت می کند و هفته پیش به دلیل بازی های فشرده سه روز به بازیکنان استراحت دادیم که متاسفانه شایعه پراکنی کردند که تیم اعتصاب کرده و تمرینات را تعطیل کردند که این اتفاقات باعث می شود تیم از هم بپاشد.

صحبت های ابراهیمیان نیز موید این نکته است روند بازی ماشین سازی روز به روز بهتر می شود و اگر مشکلات موجود تیم برطرف شود ماشین سازی می تواند از ته جدول جدا شود.

فینال قعر جدولی در هفته پایانی دور رفت

یکی از حساس ترین بازی هفته پایانی دور رفت لیگ یک بین دو تیم قعر جدولی ماشین سازی تبریز و شاهین شهرداری بوشهر برگزار می شود و اگر شاگردان ابراهیمیان بتوانند کیفیت بازی های اخیر را در این دیدار تکرار کنند بدون شک ماشین سازی در پایان دور رفت، یک پله در جدول صعود می کند.

دو تیم وضعیت مشابهی در جدول رده بندی و تعداد باخت و تساوی و مجموع امتیازات دارند اما خط حمله ماشین سازی با ۱۶ گل در مقابل ۶ گل شاهین، وضعیت بهتری دارد و در مقابل خط دفاع این تیم با دریافت ۴۰ گل در مقابل ۲۹ گل خورده شاهین در وضعیت بدتری قرار دارد.

به گزارش نهال امید ، دیدار این دو تیم ۱۳ بهمن ماه جاری در بوشهر برگزار می شود و تساوی در این بازی فایده ای برای هیچ یک از تیم ها ندارد و اگر ماشین سازان به دنبال کنده شدن از ته جدول هستند باید پیروز این بازی خارج از خانه باشند.

  • منبع خبر : اییرنا