قوانین جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه‌ای به مصلحت کودک و حقوق والدین دارد
قوانین جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه‌ای به مصلحت کودک و حقوق والدین دارد

فاطمه قاسم‌پور با اشاره به حمایت از کودکان در قوانین ایران در شورای حقوق بشرگفت: قوانین جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه‌ای به مصلحت کودک و حقوق والدین دارد.

به گزارش ملل پرس به نقل از معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، فاطمه قاسم‌پور، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی که در راس هیاتی از بانوان به ژنو عزیمت کرده در نشست تعاملی با «گزارشگر ویژه خشونت علیه زنان و دختران» ذیل دستور کار پنجاه و سومین نشست شورای حقوق بشر، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با اعتقاد به اهمیت خانواده به عنوان عنصر اصلی جامعه و محیط طبیعی رشد و سعادت همه اعضای آن به ویژه فرزندان، اقدامات متعددی را از جمله در جهت جلوگیری از آثار منفی طلاق بر کودکان انجام داده است.

قاسم‌پور با اشاره به حمایت از کودکان در قوانین ایران، گفت: در قانون مدنی مادر تا پیش از ۷ سالگی حضانت کودک را برعهده دارد و همچنین قانون حق ملاقات هر دو والد با فرزند را تضمین می‌کند و مصلحت کودک نیز در قوانین به صورت جدی دیده شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران مددکاران اجتماعی و قضات برای تامین حقوق والدین و کودک نقش موثری دارند و سازمان‌های غیردولتی فعال در این زمینه می توانند در تمام مراحل دادرسی شرکت کرده و دادگاه را در اتخاذ تصمیم درست یاری کنند.

  • منبع خبر : ایسنا