فرماندار مرند: گام دوم انقلاب نیازمند نیروی انسانی سالم و باورمند است
فرماندار مرند: گام دوم انقلاب نیازمند نیروی انسانی سالم و باورمند است

فرماندار شهرستان ویژه مرند ایجاد بی انگیزگی در نیروی انسانی کشور توسط دشمن را از جمله بزرگترین دغدغه ها بیان و یادآوری کرد: در حوزه تربیت نیروی انسانی متناسب با دهه های آینده باید تلاش کرد تا در گام دوم انقلاب اسلامی، نیروی انسانی سالم و باورمند وجود داشته باشد.

به گزارش نهال امید، داود گرشاسبی، در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری از مواد مخدر افزود: ما باید دنبال نتیجه اقدامات باشیم و اینکه کارهای ما چقدر در بین گروه‌های هدف نتیجه بخش و موثر بوده است.

وی اظهار داشت: کلاس های آموزشی که در بحث مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌شود باید در راستای افزایش آگاهی بخشی برای گروه های آسیب پذیر عمل کرده و بازدارندگی ذهنی ایجاد کند.

فرماندار مرند، گفت: مسوولان ادارات مربوط ضروری است در موضوع پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر، کلیت جامعه و شهرستان را در نظر گرفته و راهکار و شیوه تقابل و پیشگیری را در این خصوص ارایه دهند.

گرشاسبی، با اشاره به ضرورت استفاده از فضای مجازی در حوزه مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: فضای مجازی، فضای گفتمان است و باید با ورود به آن در راستای پیشگیری از تبلیغ مصرف مواد مخدر تلاش شود.

فرماندار مرند با تاکید بر ضرورت داشتن خانواده توانمند مبتنی بر شرایط روز در جامعه گفت: به این منظور باید رابطه سالم و امن بین والدین و فرزندان مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و اقتضائات روز شکل گیرد.

گرشاسبی، افزود: مواد مخدر از ابزارهای دشمن برای پیشبرد اهداف خود و گرفتن نیروی انسانی کارآمد از ما است بنابراین باید با آگاهی و تلاش بیشتر با آن مقابله کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت های اجتماعی در دوران کرونایی قابل تعطیل نیست، اظهار داشت: ما باید با اعمال محدودیت ها و به صورت هوشمندانه زندگی را پیش ببریم.

فرمانده انتظامی مرند نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از کشفیات مواد مخدر در این شهرستان گفت: در ۳ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۱۵ درصد افزایش در کشفیات در این شهرستان روی داده است.

سرهنگ کاظم دهقانی، با اشاره به کاهش جمع آوری معتادان در طول ماه‌های گذشته نسبت به سال قبل افزود: کلاس های آموزشی در این شهرستان به دلیل تعطیلی مدارس، مساجد و سایر اجتماعات در شرایط کرونایی، تعطیل شده که امید است با بهبود شرایط، دوباره دایر شود.

شهرستان مرند با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.
 

  • منبع خبر : ایرنا