ضرورت زمینه‌سازی تغییر مثبت و بازگشت عزتمندانه زندانیان به جامعه
ضرورت زمینه‌سازی تغییر مثبت و بازگشت عزتمندانه زندانیان به جامعه

دادستان تبریز گفت: باید زمینه‌های لازم برای تغییر مثبت و رویکرد اصلاحی زندانیان و بازگشت عزتمندانه به جامعه و آغوش خانواده فراهم شود. بابک محبوب علیلو در نشست شورای معاونین دادسرای عمومی و انقلاب تبریز، اظهار کرد: هدف از حبس و زندانی کردن افراد، اصلاح و بازپروری آن‌ها و کمک به بازگشت عزتمندانه به جامعه و آغوش خانواده است.

به گزارش نهال امید بابک محبوب علیلو افزود: باید با هم فکری و هم افزایی زندانیان را در مسیر اصلاح و جبران مافات قرار داده و زمینه‌ی تنبه، بیداری، تغییر مثبت و رویکرد اصلاحی آن‌ها را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اهداف برگزاری چنین برنامه‌هایی بررسی راهکارهای کاهش جمعیت کیفری و استفاده حداکثری از نهادهای ارفاقی و تسهیلات قانونی است.

محبوب علیلو با اشاره به بازدید از زندان مرکزی تبریز، اضافه کرد: هدف از این بازدیدها اطلاع مستقیم و بی واسطه از مسائل و دغدغه زندانیان و نظارت بر نحوه اجرای احکام قضایی و اشراف برشرایط نگهداری زندانیان است.

به گزارش نهال امید ، به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌شرقی، وی با بیان اینکه بازدیدها به صورت منظم و با برنامه‌ای مدون و سرزده انجام می‌شود، ادامه داد: طی بازدیدهای انجام شده، وضعیت زندان و نحوه اجرای احکام صادره و وضعیت نگهداری هم‌چون مسائل بهداشتی رفاهی اصلاحی و تربیتی مورد رصد قرار می‌گیرد.

انتهای پیام 

  • منبع خبر : ایسنا