ضرورت انتقال فرودگاه و پایگاه نیروی هوایی به خارج از محدوده مسکونی تبریز
ضرورت انتقال فرودگاه و پایگاه نیروی هوایی به خارج از محدوده مسکونی تبریز

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: انتقال فرودگاه تبریز و همچنین پایگاه نیروی هوایی به خارج از محدوده مسکونی شهر باید جزو برنامه‌های بلندمدت مدیریت ارشد استان و شهر باشد.

فریدون بابایی اقدم با حضور در محل حادثه سقوط جنگنده در منطقه ستارخان اظهار کرد: مسیر پرواز فرودگاه و پایگاه دوم شکاری در محدوده مسکونی شهر تبریز قرار دارد و وقوع چنین حوادثی تذکر جدی به مدیریت ارشد استان و شهرداری برای انتقال فرودگاه به بیرون از محدوده شهر است.

وی ادامه داد: شهادت دو خلبان و یکی از شهروندان در این سانحه باعث غم و اندوه فراوان ما و تمام همشهریان و هموطنان مان شد که بدین وسیله این ضایعه را به خانواده ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

بابایی اقدم افزود: مقدمات اولیه انتقال فرودگاه تبریز و پایگاه دوم شکاری در سال‌های گذشته به محدوده شهر شبستر شروع شده بود که امیدوارم این مسئله به عنوان یک اولویت و ضرورت پیگیری شود.

به گزارش نهال امید ، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی در پایان ضمن انتقاد از نبود مدیریت هماهنگ بحران، از شهروندان درخواست کرد در چنین حوادثی از تجمع در محل به جد پرهیز کرده و بستر را برای امدادرسانی نیروهای امدادی فراهم سازند.