ضرورت استفاده از سازمان‌های مردم نهاد برای کاهش معضل اعتیاد در آذربایجان شرقی
ضرورت استفاده از سازمان‌های مردم نهاد برای کاهش معضل اعتیاد در آذربایجان شرقی

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت ۱۰۳ سمن در حوزه‌های فرهنگی، درمانی، کاهش آسیب، صیانت و اشتغال‌زایی، گفت: فعالیت بیش از یکصد سازمان مردم‌نهاد در حوزه‌ی مبارزه با مواد مخدر فرصت بی‌نظیری برای کاهش معضل اعتیاد در استان است. بدر شکوهی در جلسه کمیته مشارکت‌های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با […]

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت ۱۰۳ سمن در حوزه‌های فرهنگی، درمانی، کاهش آسیب، صیانت و اشتغال‌زایی، گفت: فعالیت بیش از یکصد سازمان مردم‌نهاد در حوزه‌ی مبارزه با مواد مخدر فرصت بی‌نظیری برای کاهش معضل اعتیاد در استان است.

بدر شکوهی در جلسه کمیته مشارکت‌های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: اشتغال معتادان بهبودیافته نقش اصلی را در کاهش تعداد معتادان ایفا می‌کند و در این زمینه همکاری تنگاتنگ دستگاه‌ها با یکدیگر و ارائه‌ی آموزش‌های لازم به این امر توسط اداره کل فنی و حرفه‌ای استان ضروری است.

وی بیان کرد: اعتبارات اختصاص یافته به سمن‌های استان در امر مبارزه با مواد مخدر نسبت به سال قبل افزایش یافته است و انتظار داریم خیران استان در این امر حیاتی بیش از گذشته مشارکت کنند.

شکوهی یادآور شد: بسترسازی برای فعالیت و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد وظیفه‌ی همه دستگاه‌های عضو کمیته مشارکت‌های مردمی است و ادارات نباید به این موضوع با دیدگاه تزئینی نگاه کنند.

وی، به ارتباط گسترش اعتیاد با افزایش جمعیت حاشیه‌نشین در شهرها اشاره کرد و گفت: سازمان‌های مردم نهاد باید در سکونتگاه‌های غیر رسمی حضور تاثیرگذاری را در مقابله با مواد مخدر ایفا کنند.

اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر از اهمیت بالایی برخوردار است

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: تنها راهکار در جهت برون‌رفت از بحران اجتماعی، پرداختن به حوزه‌ی کاهش تقاضا است.

امیر رنجبر افزود: موضوع اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و رویکرد ایجابی در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی بسیار مهم است ولی در این خصوص از فعالیت در حوزه‌ی کاهش عرضه مواد مخدر نباید غافل بود.

وی تأکید کرد: ما در حوزه‌ی جلب مشارکت‌های مردمی باید از ظرفیت گروه‌های مرجع، اساتید دانشگاه، خیرین و اصحاب رسانه استفاده کنیم.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی با تأکید براهمیت نقش CBOها (گروه‌های اجتماع محور در محلات) افزود: اگر ما بتوانیم در حوزه‌ی کاهش تقاضای مواد مخدر مردم را همگام سازیم بدون شک در این جهاد مقدس موفق خواهیم شد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا