شهر سهند را به عروس شهرهای جدید کشور تبدیل می‌کنیم/ آزادراه تبریز-سهند مسدود نمی‌شود
شهر سهند را به عروس شهرهای جدید کشور تبدیل می‌کنیم/ آزادراه تبریز-سهند مسدود نمی‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند با تاکید بر اینکه هدف گذاری کرده‌ایم تا شهر جدید سهند را به عروس شهرهای جدید ایران تبدیل کنیم، افزود: علی‌رغم شایعات منتشر شده، هیچ ضرورتی برای بسته شدن موقتی آزادراه تبریز-سهند وجود ندارد و هرگز این اتفاق نخواهد افتاد. عباس مصطفوی روز سه شنبه ۹ دی ماه، در […]

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند با تاکید بر اینکه هدف گذاری کرده‌ایم تا شهر جدید سهند را به عروس شهرهای جدید ایران تبدیل کنیم، افزود: علی‌رغم شایعات منتشر شده، هیچ ضرورتی برای بسته شدن موقتی آزادراه تبریز-سهند وجود ندارد و هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.

عباس مصطفوی روز سه شنبه ۹ دی ماه، در نشست خبری، با اشاره به افتتاح آزادراه تبریز-سهند بعد از ۱۲ سال، اظهار کرد: در این رابطه بر خود وظیفه می‌دانم، از کسانی از سال ۹۷ تاکنون در راستای اتمام این آزادراه همدلی و تلاش کردند، قدردانی کنم و دکتر پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی نیز زحمات و پیگیری‌های زیادی در رابطه با این آزادراه داشته و دغدغه‌مند بودند.

وی با بیان اینکه از صبر و حوصله مردم شهر جدید سهند قدردانی کرده و به جهت اینکه قول و قرارها باعث شد این آزادراه با یک سری حاشیه‌ها همراه باشد، از مردم عذرخواهی می‌کنم، افزود: هرچند حواشی مطرح بود، اما این پروژه مورد خاصی ندارد و استانداردهای لازم در آن رعایت شده است.

وی با اشاره به اینکه افتتاح این پروژه با وجود تحریم‌ها و مشکلات، جای خرسندی دارد، اما یک عده به جای اینکه خوشحال شوند، ناراحت شدند و باب میلشان نبود که پروژه افتتاح شود، گفت: دغدغه‌مندی استاندار در مورد این پروژه را خاص و مقدس می‌دانم که باعث شد پروژه‌ای با این عظمت در این شرایط کرونایی و تحریم‌های شدید، به نتیجه برسد.

مصطفوی با قدردانی از همت سرمایه‌گذاران و همچنین پیگیری نمایندگان حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در رابطه با اتمام آزادراه تبریز-سهند، تاکید کرد: از اهالی روستای اسنجان، شهرک شهید مدنی و اهالی باغ‌های لاله بسیار قدردانی می‌کنیم، چراکه با همکاری آنان توانستیم اراضی مربوطه، را تملک کنیم و اگر در تملک ناکارآمد بودیم، پروژه هرگز به اتمام نمی‌رسید.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دو و نیم سال پیش، ۶۰ درصد اراضی این آزادراه تملک نشده بود و به همین دلیل نمی‌توانستیم دقیقا اعلام کنیم که چه زمانی تمام می‌شود، گفت: نمی‌خواهیم عملکرد گذشته را نقد کنیم، اما بر اساس مستندات اعلام می‌کنم که پروژه در ابتدای مسیر پادگان شهید مدنی قرار داشت و شش کیلومتر از اراضی روستای اسنجان که در محدوده پروژه قرار داشت، تملک نشده بود؛ همچنین برای چهار بانده شدن مسیر نیز باید اراضی موردنیاز تملک می‌شد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند با اشاره به اینکه علاوه بر تملک‌ها، مجددا سه هزار متر باید تملک می‌کردیم، افزود: هر کدام از این تملک‌ها می‌توانست مانع اتمام پروژه باشد، اما با همکاری مردم، تلاش و پیگیری‌ها و عنایت خداوند، اراضی موردنیاز تملک شده و پروژه به نتیجه رسید.

وی با تاکید بر اینکه از انتقادات استقبال می‌کنیم اما نقدها باید منصفانه باشد، افزود: قبول داریم که روشنایی آزادراه ناقص است، اما از الزامات افتتاح آزادراه نیست که حین افتتاح به طور ۱۰۰ درصدی آماده باشد، چنانچه در مورد ابتدای آزادراه پیامبر اعظم(ص)، از سمت تبریز به طرف خاوران، هنوز هم روشنایی یا نیوجرسی تامین نشده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استفاده از گاردریل در آزادراه منسوخ شده و در آزادراه تبریز-سهند نیز نیوجرسی تعبیه شده است، ادامه داد: این نیوجرسی‌ها از ایمنی کامل برخوردار بوده و کارشناسان امر نیز از آن بازدید کرده‌اند.

حداکثر عوارض آزادراهی تبریز-سهند ۳ هزار تومان

مصطفوی با اشاره به اینکه در مورد مشکل آنتن‌دهی آزادراه تبریز-سهند نیز پیگیری‌های لازم انجام می‌شود، گفت: آزادراه تبریز-سهند یک پروژه مشارکتی و سرمایه‌گذاری است و حتما باید عوارض آزادراهی داشته باشد، از این‌رو حداکثر عوارضی که وزارت راه و شهرسازی تصویب کرده، سه هزار تومان است و بعد از استقرار امکانات لازم از حدود دوماه آینده، اخذ عوارض آزادراه نیز فعال خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه آزادراه تبریز-سهند در رابطه با استانداردها هیچ مشکلی ندارد و اگر بخواهم با شناخت و آگاهی خود به آن نمره بدهم، ۹۵ از ۱۰۰ می‌دهم؛ چراکه مورد خاصی ندارد، به جز انتقاداتی که در بحث روشنایی و همچنین تابلو و راهنمایی‌ها مطرح می‌شود؛ البته آنچه لازم و ضروری بوده نصب شده و مابقی نیز طبق وعده پیمانکار، حداکثر ظرف یک ماه آینده تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند، حداکثر شیب آزاد راه تبریز-سهند را کمتر از شش درصد به طول ۹۰۰ متر در دره اسنجان و شیب متوسط آزادراه را نیز کمتر از دو درصد عنوان کرد.

وی در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه در ابتدای سال ۹۷، تمام پروژه‌های عمرانی شهر جدید سهند از جمله آزاد راه متوقف بود، اما الان تمام پروژه‌های عمرانی شهر یا تمام شده و یا در حال اتمام است، گفت: به تاسی از شعار سال و به همت همکاران و پیمانکاران در شهر جدید سهند، امسال ۹۹ پروژه برنامه ریزی کردیم و تاکنون نیز ۶۵ پروژه تبدیل به قرارداد شده است.

احداث فاز ۵ سهند به صورت باغ ویلایی

وی با بیان اینکه به برکت انجام پروژه‌های عمرانی، شهر جدید سهند به شهری کارگاهی بدل شده و از قبل همین پروژه‌ها ۱۰ هزار شغل ایجاد شده است، افزود: احداث فاز پنجم سهند نیز تصویب شده و ابلاغ آن مانده است؛ این فاز به صورت باغ ویلایی و با طراحی نمونه شهری در کل کشور احداث خواهد شد.

مصطفوی با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر، ۱۵۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه منعقد شده و بیش از ۳۰ الی ۴۰ درصد آن تبدبل به قرار داد شده است، افزود: برای احداث آرامستان نیز برنامه داریم و در مورد احداث بیمارستان نیز یک خیر اعلام آمادگی کرده و اگر امورات طبق روال پیش برود، قبل از پایان سال کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهر جدید سهند بین ۲۰ شهر جدید، جزو شهرهای درآمد و هزینه است، افزود: شهرهای درآمد و هزینه باید ابتدا درآمدزایی کرده و سپس هزینه کند و تمام پروژه‌هایی که امروز مورد بازدید قرار گرفت و حتی آزادراه نیز توسط شهر جدید سهند تامین شده است.

موضوع مساکن مهر در شهر جدید سهند تمام شده است

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند با بیان اینکه رویکردهای اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در شهر جدید سهند بی نظیر بوده و این شهر در مباحث فرهنگی و مذهبی نیز پیشتاز است، افزود: موضوع مساکن مهر در شهر جدید سهند تمام شده و طی دو سال اخیر ۳۵۰۰ واحد مسکن مهر تحویل داده‌ و در این رابطه جهاد محوطه‌سازی و مدرسه‌سازی راه‌اندازی کردیم.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر، شش مدرسه احداث شده و یک باب نیز تا پایان سال تحویل داده می‌شود، گفت: بزرگترین دهکده ورزشی کشور در سهند توسط بخش خصوصی احداث شده و مجموعه هشت بهشت سهند نیز این ظرفیت را دارد که به عنوان سومین تفرجگاه تبریز بعد از ایل گلی و عون‌ابن علی، مورر استفاده قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه کاربردی که برای شهر سهند درنظر گرفته شده، کاربرد گردشگری است، البته از کارکردهای خود دور شده بود که طی دو سال اخیر سهند را به کارکرد واقعی خود بازگردانده‌ایم، افزود: معتقدم سهند در سال بعد از نظر الگو، از بسیاری شهرها جلو برود و بر این اساس، سال ۱۴۰۰ را سال شکوفایی شهر جدید سهند نامیده‌ایم.

مصطفوی در ادامه شهر جدید سهند را پیشتاز شهرهای جدید کشور در طرح اقدام ملی مسکن دانست و گفت: سهم این شهر از طرح مذکور، ۱۷ هزار و ۲۰۰ واحد بوده و طبق افق جمعیتی لحاظ شده برای سهند، از این ظرفیت استفاده می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، امروز جمعی از خبرنگار تبریز و سهند به همراه مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند با عبور از مسیر آزاد راه تبریز_سهند، از مسجد امام جعفر صادق(ع) در فاز ۳، پارک کودکان، مدرسه شهید محمد خلیل پورنهر، پروژه ۷۰۰ واحدی کمال، کتابخانه سهند در فاز ۲ و مسجد امام رضا این شهر بازدید کردند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا