شهر جدید سهند، شهر هوشمند می‌شود
شهر جدید سهند، شهر هوشمند می‌شود

زیرساخت‌های هوشمندسازی شهر جدید سهند در نشستی با حضور معاون مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی، مسئول پروژه شهر هوشمندسازی این مرکز، مدیرعامل، نائب رئیس و عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید سهند بررسی شد. در این نشست مقرر شد پس از تدوین نقشه راه شهر هوشمند برای شهر جدید سهند و تبیین شهر […]

زیرساخت‌های هوشمندسازی شهر جدید سهند در نشستی با حضور معاون مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی، مسئول پروژه شهر هوشمندسازی این مرکز، مدیرعامل، نائب رئیس و عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید سهند بررسی شد.

در این نشست مقرر شد پس از تدوین نقشه راه شهر هوشمند برای شهر جدید سهند و تبیین شهر هوشمند و مولفه‌های مربوط به آن، زیر ساخت‌های الکترونیکی و آمادگی الکترونیکی شهر جدید سهند که یکی از بسترهای اساسی هوشمند سازی شهر است، مورد بررسی قرار گرفته و وضعیت موجود تمام سیستم‌ها، شبکه‌ها و ارتباطات و زیرساخت‌های الکترونیکی سهند استخراج شود.

همچنین ویژگی شهرهای هوشمند در جهان و تجربیات اخیر جهانی در زمینه شهر هوشمند تشریح شده و روند هوشمند سازی در شهرهای جدید بررسی و در شهر جدید سهند اجرا خواهد شد؛ در راستای هوشمند سازی شهر جدید سهند پس از تحلیل شرایط و تفسیر وضعیت موجود، راهبردها مشخص شده و نقشه راه برای افق ۱۴۲۰تنظیم می‌شود.

در ادامه این نشست مقرر شد که برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای هوشمندسازی مشخص و راه حل‌ها و همچنین پیشنهادها برای آینده شهر هوشمند شهر جدید سهند تدوین و تنظیم و در دستور کار شرکت عمران شهر جدید سهند و سایر ادارات سهند قرار گیرد.

بر این اساس، پس از طی مراحل فوق و تامین زیرساخت‌ها، شهر سهند به عنوان شهر هوشمند در شهرهای جدید کشور معرفی می‌شود که در صورت تحقق این مهم، برنامه‌های اقتصاد هوشمند و نیز زندگی و مدیریت هوشمند، محیط زیست و انرژی پاک هوشمند در شهر جدید سهند پیاده خواهد شد.

شهر هوشمند به شهری گفته می‌شود که براساس آخرین نظریه‌های تکامل یافته مدیریت شهری بر پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات، داری شش معیار اصلی حکمروایی هوشمند، شهروند هوشمند، محیط زندگی هوشمند، اقتصاد هوشمند، حمل و نقل هوشمند و انرژی هوشمند باشد.

تکنولوژی شهر هوشمند اجازه می‌دهد تا مسئولان یک شهر با جامعه و زیرساخت‌های شهری و نظارت بر آنچه اتفاق می‌افتد و آنچه در حال تحول است، تعامل مستقیم پیدا کنند.

در صورت هوشمند شدن شهر جدید سهند، سرمایه گذاری، تولید، اشتغال، گردشگری و اقتصاد سهند تحول شگرفی خواهد یافت.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا