زندگی ۳۵ میلیون خانوار آمریکایی سخت‌تر شد/ ۱۰ میلیون کودک آمریکایی به زیر خط فقر رفت
زندگی ۳۵ میلیون خانوار آمریکایی سخت‌تر شد/ ۱۰ میلیون کودک آمریکایی به زیر خط فقر رفت

با پایان یافتن ارائه کمک‌های ماهانه به خانوارهای کم‌درآمد در آمریکا و از سوی دیگر افزایش قابل توجه هزینه‌های زندگی در این کشور زندگی برای میلیون‌ها خانوار آمریکایی سخت شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری نهال امید به نقل از راشاتودی، در سال ۲۰۲۱ دولت آمریکا به برخی خانوارها در این کشور به صورت ماهانه یارانه داد، اما اجرای این طرح حدود دو هفته‌ای است که به پایان رسیده و دیگر قرار نیست و در کنار افزایش قابل توجه هزینه‌های زندگی در این کشور ده‌ها میلیون خانوار با مشکل در تامین مایحتاج خود مواجه هستند.

آمریکا حدود ۶ ماه پایانی سال ۲۰۲۱ به این خانوارها کمک هزینه زندگی می‌داد و این نخستین بار در طول ۶ ماه گذشته است که قرار نیست این خانوارها کمک‌های دولتی دریافت کنند.

در قالب این طرح دولت آمریکا به ازای هر فرزند در خانوار حدود ۳۰۰ دلار ماهانه کمک مالی می‌کرد، اما مذاکرات دولت بایدن با کنگره اخیرا به نتیجه نرسیده و دیگر این طرح اجرایی نخواهد شد.

بر اساس اعلام اداره مالیات آمریکا، ۳۶ میلیون خانوار و یا به عبارت دیگر ۶۰ میلیون کودک به صورت ماهانه از این کمک‌ها بهره‌مند می‌شدند اما حالا که این کمک‌ها متوقف شده نه تنها این خانوارها، بلکه گفته می‌شود با قطع این کمک‌های دولتی ۱۰ میلیون کودک در قالب میلیون‌ها خانوارها زیر خط فقر بروند.

انتهای پیام/

دولت آمریکا گفته که می‌خواهد اجرای این طرح را ادامه دهد، اما با توجه به بن‌بست خوردن مذاکرات در کنگره برای اجرای آن اگر هم قرار باشد این طرح اجرایی شود، خانوارهای آمریکایی باید ماه‌ها برای ازسرگیری دریافت این کمک‌ها منتظر باشند.

بروس لیزلی، مدیر موسسه «اول روی کودکان متمرکز شوید» می‌گوید: این مسأله بسیار برای خانواده‌ها ویرانگر خواهد بود.

وی تأکید کرد: توقف ارائه این کمک‌های ماهانه به خصوص برای خانوارهای کم‌درآمد شرایط بغرنجی را ایجاد می‌کند. بسیاری از این خانوارها برای تامین مایحتاج زندگی خود وابستگی زیادی به این یارانه‌ها داشته و دارند.

  • منبع خبر : فارس