زمینه مساعد برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان در آذربایجان شرقی فراهم است
زمینه مساعد برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان در آذربایجان شرقی فراهم است

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان روز به روز در حال افزایش است، ادامه داد: برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه مساعدت و همکاری هم از طرف وزارت علوم تحقیقات و فناوری و هم مدیریت استان فراهم است. محمدرضا پورمحمدی در حاشیه مراسم افتتاح هشت پروژه فناوری در کشور و هم‌چنین بزرگترین پروژه تولید بردهای […]

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان روز به روز در حال افزایش است، ادامه داد: برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه مساعدت و همکاری هم از طرف وزارت علوم تحقیقات و فناوری و هم مدیریت استان فراهم است.

محمدرضا پورمحمدی در حاشیه مراسم افتتاح هشت پروژه فناوری در کشور و هم‌چنین بزرگترین پروژه تولید بردهای الکترونیکی کشور در تبریز که به صورت ویریوکنفرانس با حضور رئیس جمهور و تعدادی از مسئولان استانی برگزار شد، با قدردانی از اقدامات نوآورانه شرکت صنایع صبح پارلار تبریز، گفت: این شرکت یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان است که از دل دانشگاه رشد کرده و با همت و تلاش شبانه‌روزی توانسته بخش قابل توجهی از نیاز کشور به بردهای الکترونیکی را تامین کند.

وی خاطرنشان کرد: توفیقی که این شرکت در این زمینه کسب کرده، به سایر شرکت‌های دانش بنیان استان نوید می‌دهد که بستر توسعه فراهم بوده و در سایه تلاش می‌توانند به موفقیت‌های زیادی برسند.

وی با اشاره به استقرار شرکت‌های فناور در شهرک صنعتی سهند آذران، گفت: در سایه فعالیت چنین واحدهایی، این شهرک به یک شهرک تخصصی و پیشرفته الکترونیک تبدیل می‌شود.
 
بر اساس این گزارش، این ۹ پروژه افتتاح شده شامل افتتاح مراکز نوآوری و تولید محصولات نوآورانه در استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و تهران بود که با اعتباری بالغ بر ۴۶۰ میلیارد تومان و ۴۴۰ هزار دلار اجرا شده و زمینه اشتغال ۱۳۹۸ نفر را فراهم کرده‌ است.

پروژه شاخص خط تولید بردهای الکترونیک و تلویزیون نیز که توسط شرکت صنایع صبح پارلار در زمینی به مساحت پنج هکتار و زیربنای ۱۵ هزار مترمربع اجرا شده، بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه دربرداشته و با افتتاح آن، برای بیش از ۵۸۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا