رانش ساخت و سازهای غیرمجاز شهر خمارلو را تهدید می‌کند
رانش ساخت و سازهای غیرمجاز شهر خمارلو را تهدید می‌کند

فرماندار خداآفرین گفت: متاسفانه برخی همشهریان با عدم توجه به روال قانونی ساخت و سازها در محدوده و حریم‌ شهر با خاک برداری‌های غیر کارشناسی و غیر اصولی باعث به وجود آمدن رانش در دامنه‌های داخل شهر خمارلو می‌شوند که گاها ممکن است به بحران بزرگی تبدیل شود. علی امیری راد در جلسه مدیریت بحران […]

فرماندار خداآفرین گفت: متاسفانه برخی همشهریان با عدم توجه به روال قانونی ساخت و سازها در محدوده و حریم‌ شهر با خاک برداری‌های غیر کارشناسی و غیر اصولی باعث به وجود آمدن رانش در دامنه‌های داخل شهر خمارلو می‌شوند که گاها ممکن است به بحران بزرگی تبدیل شود.

علی امیری راد در جلسه مدیریت بحران و کمیته بررسی رانش‌های اخیر در شهر خمارلو، اظهار کرد: ساخت و سازهای غیر مجاز با توجه به اینکه بررسی کارشناسی نمی‌شوند احتمال به وجود آمدن رانش را قوت می‌بخشند.

وی اضافه کرد: محدوده احتمال رخ دادهای رانش باید به آگاهی شهروندان برسد و با شهروندانی که بصورت غیر مجاز اقدام به خاک برداری و ساخت و ساز در این مناطق می‌کنند، شهرداری با ابزار ها و اختیارات قانونی خود برخورد کند.

به نقل از روابط عمومی فرمانداری خداآفرین، امیری راد در ارتباط با رانش‌های اخیر تاکید کرد: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده تا تحقیق و بررسی‌های تکمیلی و نهایی گروهی از کارشناسان حوزه زمین شناسی در روز های اخیر و نتیجه قطعی رانش نظر اولیه کارشناسان بر این شد که ساختمان های مسکونی در خطر رانش بالا دست شهر خمارلو تا اطلاع ثانوی تخلیه شود.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا