رئیس جدید هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس آذربایجان شرقی انتخاب شد
رئیس جدید هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس آذربایجان شرقی انتخاب شد

با برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس آذربایجان شرقی، سید جلال میر محمدی به عنوان رئیس جدید آن هیئت به مدت چهار سال انتخاب شد .

به گزارش نهال امید، مجمع انتخاباتی هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس استان به ریاست مقصودلو- سرپرست فدراسیون و بهتاج مدیرکل ورزش و جونان استان و سایر اعضا برگزار و سید جلال میرمحمدی با کسب ۱۰ رای به عنوان رئیس جدید هیئت از طرف اعضای مجمع انتخاب شد.

سید جلال میر محمدی در این مراسم با قدردانی از افرادی که وی را لایق خدمت رسانی به جامعه ورزش بولینگ، بیلیارد و بولس استان دانسته‌اند، گفت: در نظر دارم مسابقات متعدد استانی را به طور منظم برگزار کنیم تا بتوانیم مجوز میزبانی مسابقات ملی رنکینگ کشوری و بین المللی را در رشته‌های پاکت و اسنوکر در تمامی سطوح برای استان کسب کنیم .

وی توجه به برگزاری کلاس‌های دانش افزایی، مربیگری و داوری را مهم‌ترین شاخصه یک هیئت برشمرد و مطرح کرد: بروز رسانی دوره‌های داوری، مربیگری، توسعه علمی، آموزشی، فرهنگی، سخت افزاری و پشتیبانی هیئت بولینگ، بیلیارد جز اولویت‌های مهم کاری هر هیئت است که باید به طور منظم اجرا و برگزار شوند.

میرمحمدی مهم‌ترین برنامه‌های خود در تقویت هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس آذربایجان شرقی را امضای تفاهم نامه همکاری با اداره کل آموزش و پرورش استان در راستای تعامل با مدارس دولتی و غیردولتی در جهت استعدادیابی دانش آموزان، تلاش در جهت گنجاندن ورزش بولینگ و بیلیارد در برنامه‌های ادارات و سازمان‌ها دولتی و خصوصی ، هماهنگی با کارخانجات و شرکت‌های تولیدی در جهت حمایت از ورزش بولینگ و بیلیارد استان مطرح کرد.

فدراسیون برای ارتقای سطح مربیان و داوران عزم راسخ دارد

سرپرست فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس جمهوری اسلامی ایران با حضور در مجمع انتخاباتی آذربایجان شرقی ضمن نظارت مستقیم روند اخذ رای، گفت: ما برای کمک به این رشته ورزشی در سطح کشور دعوت به کار شدیم و آن چیزی که برای ما اهمیت دارد، این است که بتوانیم در کنار روسای هیئت‌ها و سایر دوستان طبق برنامه اهداف را جلو برده و برنامه‌های از پیش تعیین و تدوین شده را اجرا کنیم.

مقصودلو لازمه داشتن فدراسیون قوی را دارا بودن هیئت ها و باشگاه های قوی در بدنه فدراسیون عنوان کرد و گفت: اگر هیئت و باشگاه قوی نداشته باشیم، یقین بدانید فدراسیون پایدار نخواهیم داشت و برای این منظور باید هیئت و باشگاه‌ها در کنار هم فعالیت خود را تنظیم و همکاری پیوسته داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که در یکی از بازدید های خود از استان‌ها ورزشکاری عنوان کرده با فروش النگوی خود به کلاس‌های مربیگری رفته است، بیان کرد: برای حضور در کلاس‌های مربیگری و داوری رشته بولینگ، بیلیارد و بولس باید حداقل مبلغ از متقاضیان اخذ شود و در خصوص اعزام‌های برون مرزی تمامی اعزام‌های فدراسیون در چهارچوب قوانین شورای برون مرزی بوده و برای اعزام ورزشکاران نباید هیچ مبلغی اخد شود .

سرپرست فدراسیون افزود: به دنبال میز و جایگاه نیست چرا که پست و مقام برای هیچکسی نمانده است و یک روز تمام خواهد شد.

وی اولویت کاری خود را شفاف سازی در بدنه فدراسیون و روشن سازی تمام مسائل مالی، درج اهداف و برنامه های تعیین شده در وب سایت فدراسیون دانست و گفت: تا زمانی که در فدراسیون حضور دارم در ورزش استان ها سرمایه گذاری های لازم را خواهم کرد و تمامی امکانات باید به صورت برابر توزیع شود تا شاهد رشد و پرورش استعداد ها در سطح کشور باشیم .

مقصودلو در پایان گفت: برای برگزاری و میزبانی از مسابقات آسیایی و جهانی آماده هستیم ، نگرش فدراسیون باید در قسمت معاونت ورزشی و قهرمانی بیشتر از پیش باشد تا ورزشکاران دیگری همچون وفایی و واحدی را در ایران کشف و پرورش دهیم

اتحاد و همدلی اعضای هیئت و باشگاه ها موجب پیشرفت رشته بولینگ و بیلیارد در سطح استان خواهد شد

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در مجمع انتخاباتی هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس گفت: به منظور پیشرفت این رشته در استان باید تمام اعضا با وحدت رویه و اتحاد دست به دست هم دهند تا بتوانیم این رشته را در سطح استان گسترش دهیم.

ایوب بهتاج مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با بیان این‌که طی مدت دو سال و نیم مدیریت خود در آذربایجان شرقی همواره شاهد وجود مشکلات و حواشی در هیئت بیلیارد بودیم، گفت: از اعضای این هیئت می‌خواهم، در کنار هم در هر سمتی که تعیین شدند، فعالیت داشته و با کمک هم مشکلات را حل کنند .

وی ادامه داد: در حال حاضر ۹۰ باشگاه بیلیارد در سطح استان داریم که در مقایسه با استان‌های هم سطح از نظر کمی و کیفی در این رشته کمبود داریم و از این جهت باید در سال‌های پیش رو ضمن افزایش تعداد باشگاه‌های فعال این رشته در سطح استان، بتوانیم در بخش همگانی و قهرمانی فعالیت بیشتری انجام دهیم تا شاهد حضور بازیکنان با کیفیت و تراز اول از آذربایجان شرقی در رشته بیلیارد در مسابقات داخلی و خارجی باشیم.

براساس گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اذربایجان شرقی، بهتاج ضمن اشاره به شرایط سخت باشگاه داری در وضعیت کنونی، عنوان کرد: در جریان مشکلات باشگاه‌ها هستم و از نزدیک شاهد برخی موضوعات بوده‌ام،  از تمامی باشگاه های فعال در رشته بیلیارد انتظار دارم همکاری خود را با هیئت استان در جهت استعدادیابی از علاقه مند به رشته بیلیارد و گسترش اقبال عمومی تلاش کنند تا بتوانیم در مسابقاتی که در آن میزبان هستیم یا مسابقاتی که اعضای تیم استان حضور دارند، شاهد کسب عناوین و جایگاه های مختلف توسط ورزشکاران استان باشیم.

  • منبع خبر : ایسنا