دوره‌های آموزش تخصصی پیشگیری از حوادث برای کارگران ساختمان برگزار شود
دوره‌های آموزش تخصصی پیشگیری از حوادث برای کارگران ساختمان برگزار شود

سرپرست اداره کل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از اولویت ما در وزارت توجه به کارگران ساختمانی است که در حاشیه این میزخدمت فرصتی محیا شد تا صحبتی با انجمن صنفی کارگران استان داشته باشیم تا در راستای اجرای آموزش ایمنی کارگران ساختمانی گام برداریم.

احمد رضا پرنده در حاشیه میزخدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تبریز، در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای سفر ریاست جمهوری به استان آذربایجان شرقی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز همانند سایر وزرات خانه ها با تدابیر لازم و ایجاد میزخدمت جهت ارتباط مستقیم با مردم برگزار شد.

 وی با بیان این‌که ارتباط چهره به چهره مردم و مسئولان به احصای مشکلات کمک می‌کند، گفت: وقتی مدیران ارشد سازمان‌ها در کنار مردم قرار گیرند، مشکلات احصا می‌شود، در این صورت با احصای مشکلات یک سری از آن ها در سطح خود استان قابل رفع است و یکسری مشکلات با تصمیم گیری،سیاست گذاری و برنامه ریزی در کلان کشور برطرف می‌شود و نه تنها می‌توان مشکلات یک استان بلکه با اتخاذ تصمیم مشکلات مشترک، سایر استان‌ها برطرف می‌شود.

وی افزود: تلاش می‌کنیم با نظارت و آموزش ایمنی در واحدهای اقتصادی در بخش‌های مختلف در پیشگیری از حوادث کارگاه‌ها با همکاری تشکلات کارفرمایی و کارگری و استفاده از تمام ظرفیت سازمانها و نهادها اقدامات موثری برای صیانت نیروی کار تحقق یابد؛ چراکه حفظ سلامت و صیانت از نیروی کار از برنامه‌های اصلی ما است.

سرپرست اداره کل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارگاه‌های پرخطر به منظور پیشگیری از حوادث، خاطرنشان کرد: در حاشیه این میزخدمت با نماینده شوراهای اسلامی کارو کارگر استان فرصتی شد تا در خصوص اهمیت آموزش تشکلات کارگری و کارفرمایی و نقش موثر آن ها در حفاظت جان کارگران صحبت‌هایی شود، که در این راستا مقرر شد آموزش‌های تخصصی توسط همکاران بازرس ما صورت گیرد.

وی از مسئولان تشکلات کارگری و کارفرمای درخواست کرد، با توجه به نقش موثر انها در مشارکت در کاهش حوادث، سهم خود را در حفظ و صیانت نیروی کار محقق کنند.

پرنده اظهار کرد: در سطح کلان به دنبال این هستیم که دوره‌های تخصصی را برای تشکلات کارگری و کارفرمایی برگزار کنیم تا بتوانند با اشرافیت بیشتر برای حفظ و صیانت از نیروی کار اقدامات لازم انجام دهند.