در موج ششم از مدارس ضربه می‌خوریم
در موج ششم از مدارس ضربه می‌خوریم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه موج ششم به موج کودکان معروف است، گفت: مدارس جایی است که امکان دارد در این پیک از آن‌ ضربه بخوریم، باید مدارس غیرحضوری شوند.

به گزارش نهال امید فریدون رحمانی در تشریح آخرین وضعیت بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: تخت‌های بستری مراکز درمانی استان پراکنده هستند و امکان دارد در موج‌ سنگین کرونا پاسخگوی نیاز نباشند، در حال حاضر ۱۷۵۵ تخت بیمارستانی و ۱۷۴ تخت ویژه در مراکز درمانی دولتی، دانشگاهی، بخش خصوصی و تامین اجتماعی در استان وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: در سویه اُمیکرون میزان درگیری کودکان بیش‌تر از سایر رده‌های سنی است، بنابراین امکان دارد ۵۰ تخت فوق‌تخصصی کودکان پاسخگو نباشد، ۱۱ تخت ویژه بزرگسالان در بیمارستان هاجر تغییر کاربری و برای بستری کودکان آماده شد.

وی در خصوص روند افزایش بستری نوزادان تا ۱۵ ساله‌ مبتلا به کرونا در مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: بستری قطعی کرونا در هفته اول بهمن از ۱۴ نفر به ۲۴ نفر رسید، موج ششم به موج کودکان معروف است.

رحمانی با بیان اینکه هر موجی بین چهار تا هشت هفته طول می‌کشد، خاطرنشان کرد: باید در کوتاه‌ترین زمان تصمیماتی برای جلوگیری از انتشار کرونا اخذ شود، هفته بعد برای تصمیم دیر است، مدارس جایی است که امکان دارد در این پیک از آن‌ ضربه بخوریم، باید مدارس غیرحضوری شوند، رستوران‌ها به‌صورت بیرون‌بر و برگزاری مراسمات تجمعی لغو شود.

  • منبع خبر : ایسنا