حل مشکلات مردم باید به یک اصل در ادارات و نهادها تبدیل شود
حل مشکلات مردم باید به یک اصل در ادارات و نهادها تبدیل شود

فرماندار هشترود با بیان اینکه مردم از اداره دارایی بسیار ناراضی هستند، گفت: دریافت مالیات باید منصفانه باشد و تکریم ارباب رجوع باید در دستور کار همه ادارات قرار گیرد و حل کردن مشکلات مردم باید به یک اصل در ادارات و نهادها تبدیل شود.

علیرضا توری در جلسه‌ی اصناف و بازاریان اظهار کرد: قرار نیست بر مردم فشار آورده شود و قرار نیست مردم مالیات پرداخت نکنند اما باید مسئولان به فکر مردم باشند و مردم را به صورت دستوری اذیت نکنند. 

وی افزود: مالیات را از سود فروش می‌گیرند نه از دارایی، لذا اداراه دارایی باید در مطالبات خود دقت داشته باشد و مدیرکل دارایی استان باید جوابگوی این بی‌سامانی‌های ناشی از دریافت مالیات در بازار باشد.

وی تاکید کرد: اداره دارایی برای سهولت در دریافت مالیات، کلاس‌های آموزشی برای مردم برگزار کند.

توری گفت: اداره دارایی موظف به برخورد مناسب و حل مشکلات موجود است و اگر این اداره به وظیفه خود عمل نکند مراجعه کنندگان برای حل مشکلات خود به فرمانداری مراجعه کنند.

وی از شهردار هشترود با عنوان یک مدیر جهادی نام برد و گفت: درصدد کمک به شهرداری هستیم تا تمامی معابر و خیابان‌ها در سالجاری آسفالت شوند و چهره بصری شهر ساماندهی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر هشترود نیز در این جلسه گفت: مالیات یک قانون پیشرفته است و باید نهادینه شود و اداره دارایی موظف است همانند دوران سود دهی که نسبت به اخذ مالیات اقدام می کند در هنگام ضرر هم باید به ابواب جمعی خود کمک مالی کند.

محمدرضا قهرمانپور اضافه کرد: اداره امور مالیاتی از حالت اداره خارج شده و کارگاهی عمل می‌کند و مردم را اذیت می‌کند. 

وی ادامه داد: قانون باید ظرفیت زمانی موجود را در شهرستان‌ها در نظر بگیرد چراکه زمانی که این قانون نوشته می‌شد وضعیت مردم در بحران مالی نبود. 

وی اظهار کرد: متاسفانه درآمد مردم هشترود کم است و نباید مانند سایر شهرهای پر برخوردار با مردم هشترود برخورد شود.