تحقق رشد ۳۰ درصدی صادارت غیرنفتی در آذربایجان شرقی طی نیمه اول سال
تحقق رشد ۳۰ درصدی صادارت غیرنفتی در آذربایجان شرقی طی نیمه اول سال

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به رشد ۵۲ درصدی صادرات غیرنفتی استان از نظر ارزش و افزایش ۱۰۰ درصدی از نظر وزنی در سال گذشته، گفت: امسال علی‌رغم شیوع بیماری کرونا، محدودیت مبادلات تجاری و تشدید تحریم‌ها، آذربایجان‌شرقی در پایان شش ماهه اول، جزو استان‌های نادری بود که رشد ۳۰ […]

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به رشد ۵۲ درصدی صادرات غیرنفتی استان از نظر ارزش و افزایش ۱۰۰ درصدی از نظر وزنی در سال گذشته، گفت: امسال علی‌رغم شیوع بیماری کرونا، محدودیت مبادلات تجاری و تشدید تحریم‌ها، آذربایجان‌شرقی در پایان شش ماهه اول، جزو استان‌های نادری بود که رشد ۳۰ درصدی ارزش صادرات غیرنفتی را تحقق بخشید.

حبیب امین‌زاده در دیدار فعالان بخش خصوصی با امام جمعه تبریز و آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان، با تاکید بر اتحاد بخش خصوصی و دولتی در مسیر تحقق توسعه صادرات غیر نفتی استان، گفت: یکی از ارکان اصلی توسعه، افزایش صادرات غیرنفتی است که به عنوان یکی از محورهای برنامه جهش تولید مطرح بوده و آذربایجان شرقی نیز در راستای تحقق این امر اقدامات خوبی انجام داده است.

وی با بیان این‌که ۹۰ درصد صادرات استان به همت و تلاش بخش خصوصی محقق شده است، افزود: بخش خصوصی استان با جدیت در راستای تولید محوری و صادرات محوری حرکت می‌کند .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان این‌که ۱۴ کشور همسایه و هند و چین برای مقاصد صادراتی استان تعریف شده است، ادامه داد: توانسته‌ایم به ۶۲ کشور جهان صادرات داشته باشیم که البته در این میان ۱۰ کشور همسایه در اولویت بوده است.

وی، توسعه صنایع، ایجاد اشتغال پایدار و افزایش صادرات غیر نفتی آذربایجان شرقی را مرهون تلاش فعالان بخش خصوصی در عرصه تولید و صادرات دانست و گفت: جامعه صنعت، معدن و تجارت، به‌ویژه بخش خصوصی در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و تأمین و توزیع کمک‎های مؤمنانه همواره همراه هموطنان عزیز بوده‌اند.

وی، تسهیل گری در امر رفع موانع تولید و حمایت از صنعتگران را بسیار مهم دانست و افزود: در زمینه واردات مواد اولیه و نوسازی ماشین آلات و تجهیزات در کنار تولیدکنندگان بوده و در مسیر توسعه اقتصادی استان همراه جامعه بزرگ صنعت، معدن و تجارت استان هستیم .

امین‌زاده با اشاره به انتخاب ۴۰ واحد برتر صادراتی کشور، گفت: از این تعداد پنج واحد مربوط به آذربایجان شرقی هستند که این امر نشان از جایگاه واحدهای استان در حوزه صادراتی دارد.

به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، در پایان این دیدار که با حضور رئیس و مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی و جمعی از فعالان بخش خصوصی بر گزار شد، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از چهار واحد تولیدی مهر اصل، فولاد مهر سهند، سهند جام و شکوه بناب به عنوان صادرکنندگان نمونه استانی در سال ۹۹ تجلیل به عمل آورد.

  • منبع خبر : ایسنا