تایید صلاحیت ۱۵۰ داوطلب شرکت در انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو
تایید صلاحیت ۱۵۰ داوطلب شرکت در انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو

فرماندار تبریز گفت: طبق آخرین گزارش، 150 نفر از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده‌اند.

بهروز مهدوی روز چهارشنبه در همایش “نقش زنان در انقلاب و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب” اظهار کرد: از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۳۰ انتخابات برگزار شده که نشان از حضور و مشارکت گسترده مردم در مسائل سیاسی و اجتماعی کشور است؛ بانوان نیز پابه‌پای مردان همیشه در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، علمی و دانشگاهی کشور حضور داشته و پست‌های مدیریتی را کسب کردند که جزو برکات انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به این‌که مردم ایران نسبت به مسائل سیاسی تسلط بهتری دارند، گفت: انتخابات پس از انقلاب اسلامی در بحران‌های مختلفی هم‌چون زمان جنگ تحمیلی با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده اما با وجود تنگ نظری‌های برخی احزاب، مردم همواره مشارکت بالایی داشته‌اند.

وی گفت: قرار نیست برخی نمایندگان همیشه در این عرصه حضور داشته باشند و امکان دارد در زمان تبلیغات کاندیداهای این دوره مجلس که از ۲۴ بهمن ماه به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت چهره‌ای جدید و دارای افکار سیاسی متفاوت پا به عرصه گذاشته و شایسته نمایندگی باشد.

مهدوی با بیان این‌که وظیفه مجریان انتخابات، امانت داری رای مردم به عنوان حق الناس است، گفت: قول می‌دهیم تا در بیش از ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای حوزه انتخابیه تبریز، اسکو آذرشهر امانت دار رای مردم باشیم.

به گزارش نهال امید، وی با اشاره به وظایف نمایندگان در راستای قانون گذاری و نظارت، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات امروز کشور مربوط به مشکلات حوزه قانون است که باید توسط نمایندگان مجلس حل شود؛ حدود نظارت نمایندگان مردم بر اساس قانون تعیین شده و آنان حق اظهارنظر در تمامی حوزه‌ها اعم از سیاسی، اجتماعی و علمی را دارند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تبریز متذکر شد: افرادی که به عنوان نماینده مردم انتخاب می‌شوند باید دارای شایستگی، سابقه درخشان، وفاداری، تخصص و بینش سیاسی باشند و امیدواریم مردم دلسوز انقلابی، با تمامی سلایق سیاسی و جناحی، در روز جمعه دوم اسفندماه در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

  • منبع خبر : ایسنا