تامین امنیت مردم باید در اولویت برنامه‌های مسئولان باشد
تامین امنیت مردم باید در اولویت برنامه‌های مسئولان باشد

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: ما تمامی خدمتگزاران را به‌عنوان مسئول میشناسیم که باید برای مردم و کشور خود خدمت کرده و تامین امنیت مردم و اجرای قوانین را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام سید علی فقیه روز یکشنبه، هشتم اسفند ماه، در آئین تکریم و معارفه‌ی شهرستان تبریز اظهار کرد: احیای حق، انهدام باطل و رساندن انسان‌ها از خاک به عرش فلسفه‌ی تشکیل حکومت امام علی(ع) است که این هدف والا تنها با حکومت صالحین و افراد شایسته محقق می‌شود و شخصیت‌های برجسته الهی و معنوی باید در حکومت به‌عنوان کارگزار باشند.

وی افزود: باید برای رسیدن به این هدف والا، امام علی(ع) را الگوی خود قرار دهیم و از نخبگان و پاک‌ترین انسان.های جامعه و معیارهایی که خدای سبحان و پیامبر اکرم(ص) تاکید داشته، این افراد را انتخاب کنیم.

وی، ضمن تشریح معیارهای امام علی(ع) در انتخاب کارگزاران و حاکمان، خاطرنشان کرد: کارگزار باید کاری کند که اشتباهات کمتر شده و انحرافات به حداقل برسند و نکته‌ی اول در کلام امام علی(ع)، ایمان و تقوا است که همه در برابر امت و خدا پاسخگو هستیم اما ایمان و تقوا تعهد و الزام می‌آورد یعنی محور کار حکومت باید ایمان باشد چراکه در این صورت موفقیت و پیروزی قطعی با ما خواهد بود.

فقیه تاکید کرد: کارآمدی، لیاقت و شایستگی نیز از دیگر ویژگی‌های کارگزاران است و با مطالعه‌ی سخنان امام علی(ع) متوجه می‌شویم که روابط دوستانه و خویشاوندی، معیار انتخاب کارگزاران نبود و امام علی(ع) بر اساس لیاقت و کارآمدی اشخاص، آنها را انتخاب می‌کردند.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در پایان یادآور شد: داشتن حسن شهرت از دیگر ویژگی مسئولین است چراکه مردم، مسئولین را می‌بینند، رصد می‌کنند و نمره می‌دهند و کسی که حسن شهرت داشته باشد، در سختی‌های حکومتی به خوبی می‌تواند پاسخگو باشد چراکه مردم او را شناخته و از او حمایت می‌کنند.

به گزارش نهال امید ، در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولین استانی برگزار شد، علی جعفری آذر با حکم استاندار آذربایجان شرقی به‌عنوان سرپرست فرمانداری تبریز معرفی و از زحمات بهروز مهدوی قدردانی شد.

تامین امنیت مردم باید در اولویت برنامه‌های مسئولان باشد
تامین امنیت مردم باید در اولویت برنامه‌های مسئولان باشد

انتهای پیام