تاریخ و تمدن کشور در قالب هنر به نسل‌های آینده منتقل می‌شود
تاریخ و تمدن کشور در قالب هنر به نسل‌های آینده منتقل می‌شود

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: باید بتوانیم به واسطه هنر، تاریخ و تمدن ارزشمند کشورمان را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم. سیدمحمدحسین بلاغی در آیین تجلیل از ۱۹ هنرمند پیشکسوت موسیقی عاشیقی، با گرامیداشت سالروز قیام تاریخی ۲۹ بهمن تبریز، اظهار کرد: تمدن و تاریخ بشریت در طول تاریخ در دو قالب علم و […]

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: باید بتوانیم به واسطه هنر، تاریخ و تمدن ارزشمند کشورمان را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

سیدمحمدحسین بلاغی در آیین تجلیل از ۱۹ هنرمند پیشکسوت موسیقی عاشیقی، با گرامیداشت سالروز قیام تاریخی ۲۹ بهمن تبریز، اظهار کرد: تمدن و تاریخ بشریت در طول تاریخ در دو قالب علم و هنر به نسل‌های بعدی منتقل شده است و ما نیز باید بتوانیم به واسطه هنر، فرهنگ و تمدن ارزشمند کشورمان را به آیندگان منتقل دهیم.

وی با اشاره به موسیقی و ادبیات عاشیقی آذربایجان، بیان کرد: عاشیق‌ها در طول سالیان طولانی توانستند به خوبی تاریخ و تمدن ایران را به نسل‌های بعدی منتقل کنند که امروز نیز باید در راستای انتقال ارزش‌های انسانی و اخلاقی بیش از پیش تلاش کنند.

وی افزود: عاشیق‌ها در طول سال‌های اخیر در جهت تعالی بخشی ارزش‌های اسلامی و انتقال مفاهیم دینی به نسل جوان گام‌های بلندی برداشتند به طوری که دریافت نشان فرهنگی امام رضا (ع) به تعدادی از عاشیق های آذربایجان شرقی در سال گذشته، نشان از این مهم دارد.

به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، به مناسبت سالروز حماسه تاریخی ۲۹ بهمن مردم تبریز، آیین تجلیل از ۱۹ هنرمند پیشکسوت موسیقی عاشیقی استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور محدود هنرمندان برگزار شد.

ولی ‌الله عبدی،‌ حسن اسکندری، ارسلان زارعی، محمد اسکندرپور، بیاضعلی حیدرزاده، ارسلان قهرمانزاده، رضا مریخی، سخاوت محمدی، اله ویردی بخشی،‌ حسین علیزاده، علی جمالپور، ماشاالله علی‌اکبری، انشاالله زلفی، اصغر زارعی‌سنگین، حمایت ایمانی، علی قره‌داغی، حاتم داننده، محرم آذرفام و آیاز حیدرنژاد، هنرمندانی هستند که در این آیین تجلیل شدند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا