بهبودی ۵۰ درصد مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی
بهبودی ۵۰ درصد مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از بهبودی ۵۰ درصد مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش نهال امید، محمدحسین صومی امروز صبح در جمع خبرنگاران آخرین اخبار مبتلایان به کرونا را ارائه کرد و افزود: با افزوده شدن ۷۲ نفر در روز اول فروردین ماه تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در استان به ۷۵۶ نفر رسید.

وی با بیان اینکه متاسفانه روز اول فروردین هفت نفر دیگر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باختند، ابراز داشت: این آمار فوتی در استان هم اکنون به ۷۲ نفر رسیده است. از تبریز ۴۵ نفر فوتی، مرند۷نفر، سراب ۴نفر، هشترود و برخی شهرهای دیگر ۲یا ۱ نفر فوتی داریم.

صومی با اشاره به اینکه تمام بیمارستان های استان در کنار بیمارستان امام رضا و سینا آماده مقابله با کرونا هستند، ادامه داد: ۱۰ هزار تخت در بیمارستان‌ها برای ارائه خدمت داریم که با این روند تصاعدی، وضعیت بدتر خواهد شد.

صومی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی درحال نزدیک شدن به استان‌های با آمار بالای کرونا است، ابراز داشت: سراب، شبستر، مرند، میانه، مراغه، هشترود و اهر، تبریز و هریس به ترتیب آلوده‌ترین شهرهای استان هستند.

وی از مردم خواست تا از خانه بیرون نروند زیرا بیشتر مبتلایان یا در مراسم عزا و یا مکان‌های شلوغ دچار این ویروس شده‌اند.

وی گفت: تاکنون ۴۰۰ نفر از مبتلایان در استان با ترخیص از بیمارستان به خانه برگشتند. تنها فاکتوری که باعث شکستن زنجیره سرایت کرونا می شود خانه نشینی مردم است.

وی ادامه داد: دست ندادن و روبوسی نکردن، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون، ضد عفونی دست‌ها و به هنگام عطسه و سرفه، جلوی دهان را گرفتن از راه‌های پیشگیری از این بیماری است که همواره به عنوان ۶ گام آداب سرفه و بهداشتی نیز از آن یاد می‌شود.

وی سپس گفت: علائم ویروس کرونا مشابه علائم آنفلوانزا اصلی است که چند ماه گذشته وجود داشت و تفاوت خاصی با هم ندارند. کرونا علائمی همانند تب، سرفه و در صورت وخیم بودن، علائمی مانند تنگی نفس و دردهای عضلانی را نیز در بر می‌گیرد.

ویروس کرونا خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

مهر