بررسی راهکارهای ایجاد و گسترش همکاری آموزشی و پژوهشی میان دانشگاه‌ تبریز و گرمیان کردستان عراق
بررسی راهکارهای ایجاد و گسترش همکاری آموزشی و پژوهشی میان دانشگاه‌ تبریز و گرمیان کردستان عراق

در جلسه‌ی مجازی رئیس دانشگاه تبریز و رئیس دانشگاه گرمیان اقلیم کردستان، راهکارهای ایجاد و گسترش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی میان این دو دانشگاه‌ بررسی شد.

صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز در جلسه مجازی با فرهاد غدیر کریم، رئیس دانشگاه گرمیان اقلیم کردستان عراق، راهکارهای ایجاد و گسترش همکاری‌های بین دو دانشگاه را بررسی و بر همکاری در همه زمینه ‌ها اعلام آمادگی و تاکید کردند.

در این جلسه، نصراله زاده بعد از تبریک عید سعید مبعث، ضمن معرفی اجمالی توانمندی‌های قابل توجه آموزشی و پژوهشی دانشگاه تبریز و نیز قدمت و سابقه دانشگاه در همکاری‌های علمی بین المللی برای برپایی دوره های مشترک آموزشی در مقاطع تحصیلات تکمیلی، پذیرش اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه گرمیان در قالب فرصت مطالعاتی در دانشگاه تبریز، پذیرش دانشجویان دانشگاه گرمیان در قالب کارگاه‌های آموزشی و نیز ایجاد گروهای مشترک آموزشی در دانشگاه گرمیان اعلام آمادگی کردند.

رئیس دانشگاه تبریز، کمک به راه‌اندازی رشته‌های تحصیلی جدید و مشترک با دانشگاه تبریز را یکی‌دیگر از ظرفیت‌های موجود برای گسترش همکاری با دانشگاه گرمیان برشمرد و افزود: دانشگاه تبریز در راستای برنامه‌های بین المللی خود آماده همکاری با دانشگاه گرمیان و تقویت زیرساخت‌های آموزشی و پژوهشی آن است.

رئیس دانشگاه گرمیان اقلیم کردستان عراق نیز ضمن ابراز خشنودی از گسترش تبادلات علمی با دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه گرمیان به عنوان یکی از دانشگاه‌های جوان و در حال توسعه نیازمند تبادل تجربیات، استفاده از توانمندی‌های دانشگاه تبریز در زمینه‌ی بهره گیری از اعضای هیأت علمی و آزمایشگاه‌ها می‌باشد که امیدواریم در آینده شاهد عملیاتی شدن همکاری‌ها باشیم.

فرهاد غدیر کریم، به سابقه‌ی همکاری این دانشگاه با دانشگاه‌های مختلف اروپایی و چند دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش نهال امید ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، در ادامه این جلسه، سعید شجاعی مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز و احمد عمر بالی، مدیر روابط بین الملل دانشگاه گرمیان ضمن بررسی تفصیلی زمینه‌های مشترک همکاری، الویت‌های همکاری و نحوه اقدامات را بررسی کردند و مقرر شد با بررسی‌های اولیه و برگزاری جلسات در قالب کارگروه بعد از امضای تفاهمنامه‌ها در آینده نزدیک نسبت به عملیاتی شدن مفاد اقدام شود.