بانوانی که به نام حضرت زهرا کار فرهنگی انجام می دهند
بانوانی که به نام حضرت زهرا کار فرهنگی انجام می دهند

مجموعه جهادی فرهنگی «ره پویان یاس» در خسروشاه با محوریت تربیت و توسعه فرهنگ دینی و ملی و با مشارکت بانوان اقدامات ارزشمندی را انجام می دهد.

به گزارش نهال امید ، مجموعه جهادی فرهنگی «ره پویان یاس» در خسروشاه با محوریت تربیت و توسعه فرهنگ دینی و ملی و با مشارکت بانوان، اقدامات ارزشمند و خلاقانه ای در مناطق کم برخوردار استان انجام می دهد.

بنابر این گزارش، بانوان فعال در این موسسه، با حمایت و پیگیری نهادهای مختلف انقلابی و جهادی به ویژه امام جمعه خسروشاه؛ فعالیت فرهنگی و قرآنی برای کودکان و بزرگسالان اجرایی می کنند.

این گروه عروسک هایی با نام های «آیناز و آراز» که با ایده و طراحی بانوان جهادی تبریز شکل گرفته بودند؛ سعی کرده به عنوان نمادی از عروسک های بومی و محلی معرفی کند که حامل پیام هایی برای کودکان منطقه  باشند.

تصاویر این دو شخصیت کارتونی بر روی نوشت افزار و کیف مدارس کودکان نیز نقش بسته است، البته بانوان گروه جهادی ره پویان یاس علاوه بر دوخت عروسک در تهیه بسته های معیشتی نیز آستین همت بالا زده و در مناسبت های مختلف در هر مرحله ۱۱۴ بسته معیشتی و با عنوان تبرک فاطمی به خانواده های بی بضاعت و آسیب دیده از کرونا اهدا می کنند.

«فرید حسن پور» مسئول قرارگاه جهادی رهپویان یاس در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت های گسترده این مرکز در عرصه های فرهنگی، محرومیت‌زدایی، قرآنی، هنری و مناسبتی اظهار داشت: قرارگاه جهادی رهپویان یاس متشکل از خانواده های قرآنی شهرهای تبریز و خسروشاه است که در عرصه های مختلف فعال است.

وی با بیان این‌که صدها پرس غذای گرم به نام “تبرک فاطمی” و به نیت سلامتی امام زمان (عج) و شادی روح شهدای جبهه مقاومت در مناسبت های مختلف میان خانواده های نیازمند قرآنی توزیع شده است، گفت: در کنار این اقدامات، در زمینه تهیه بسته های معیشتی و حمایتی نیز اقدامات گسترده ای داشته ایم.

حسن پور با بیان اینکه هزینه تمامی اقدامات قرارگاه به صورت مردمی و از محل جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی جهادگران و خیرین تامین می شود، خاطرنشان کرد: قرار است در روزهای پایانی سال نیز در راستای تکریم از خانواده های قرآنی و رسیدگی به نیازمندان منطقه اقدامات گسترده ای انجام دهیم.