انسداد ۳۰ حلقه چاه غیرمجاز در هشترود
انسداد ۳۰ حلقه چاه غیرمجاز در هشترود

فرماندار هشترود از انسداد ۳۰ حلقه چاه عمیق غیر مجاز در سطح شهرستان خبر داد و گفت: ۳۵ حلقه چاه غیرمجاز دیگر نیز برای انسداد منتظر اجرای احکام دادگستری است. امین امینیان در جلسه حفاظت از آب، از نصب ۴۴ عدد کنتور حجمی جدید برای محاسبه آب بها و جلوگیری از هدر رفت آب در روستاهای […]

فرماندار هشترود از انسداد ۳۰ حلقه چاه عمیق غیر مجاز در سطح شهرستان خبر داد و گفت: ۳۵ حلقه چاه غیرمجاز دیگر نیز برای انسداد منتظر اجرای احکام دادگستری است.

امین امینیان در جلسه حفاظت از آب، از نصب ۴۴ عدد کنتور حجمی جدید برای محاسبه آب بها و جلوگیری از هدر رفت آب در روستاهای مختلف خبر داد و افزود: آب مصرفی تمام بخش‌ها، بخصوص بخش کشاورزی باید به ارزش افزوده تبدیل شود.

وی اظهار کرد: تمام چاه‌های غیر مجاز باید مسدود شود و در این مورد هیچگونه کم کاری از ادارات متولی پذیرفته نیست.

وی اضافه کرد: در حریم رودخانه‌ها به غیر از زراعت، هیچ فعالیت دیگری قانونی نبوده و اگر ساخت و سازی در حریم و بستر رودخانه‌ها انجام گیرد، باید قلع و قمع شود.

امینیان ادامه داد: سهمیه آب کسانی که به بهانه‌های مختلف اعم از کشاورزی، صنعتی، دامپروری و سایر موارد از امور آب، منتفع شده‌اند، در صورت بلا استفاده بودن، بلوکه می‌شود.

امینیان در جلسه بررسی و حل مشکلات نظام مهندسی ساختمان شهرستان نیز گفت: گسترش و ترویج علم  مهندسی می‌تواند جلوی هزینه‌های اضافی در ساخت و سازهای مختلف را بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: مهندسان باید با قدرت هر چه تمام‌تر، کارهای خود را پیش ببرند تا جلوی خسارات ناشی از حوادث احتمالی گرفته شود.

وی افزود: متاسفانه شهرداری هشترود در بهسازی چهره بصری شهر هیچ کاری انجام نداده و با توجیه چهره نامناسب شهری، نمی‌خواهد کاری در این رابطه انجام دهد.

امینیان اظهار کرد: در سایه تعامل می‌توان وضعیت فضای تخصصی شهر را بهبود بخشید و با راه اندازی سیستم‌های مختلف، وضعیت ساخت‌وسازها را ارتقا داد.

وی اضافه کرد: مصالح غیر استاندارد نباید در ساخت‌وسازها استفاده شود، چراکه اگر شن و ماسه استفاده شده در ساختمان‌ها استاندارد نباشد، خسارت‌های جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: در مورد بتن آماده و آسفالت استاندارد نیز قدم‌های موثری در منطقه برداشته شده و امیدواریم در آینده نزدیک، شاهد افزایش ساخت‌وسازها با مصالح استاندارد باشیم.

فرماندار هشترود ادامه داد: افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به صورت رایگان از خدمات نظام مهندسی در هشترود بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا