امام جمعه تبریز: اگر وضع تبریز قرمز بود نماز جمعه برگزار نمی‌شد
امام جمعه تبریز: اگر وضع تبریز قرمز بود نماز جمعه برگزار نمی‌شد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه مسوولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز وضع تبریز را نارنجی اعلام کردند، گفت: اگر وضعیت تبریز قرمز بود، نماز جمعه به طور حتم برگزار نمی‌شد.

به گزارش نهال امید،حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: برگزاری نماز جمعه هیچ اشکالی ندارد و جالب اینکه بیشترین همکاری در دوران کرونایی نیز در حوزه دین انجام گرفت، به طوری که مساجد، حوزه های علمیه، هیات‌های عزاداری، مداحان، ائمه جماعات و ائمه جمعه بیشترین همکاری را کردند.

وی تاکید کرد: بعد از ۴ ماه از تعطیلی نماز جمعه باید خدا را شاکر باشیم که زمینه برگزاری نماز فراهم شد که در این میان قدردان زحمات مدافعان سلامت هستیم.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و ستاد ملی مبارزه با کرونا هر هفته آخرین و شرایط شیوع ویروس کرونا را در اختیار ستاد برگزاری نماز جمعه قرار می دهند و از هفته گذشته مجوز اقامه این فریضه در تبریز صادر شده است.

وی با یادآوری اینکه با شیوع ویروس کرونا با اولویت قرار دادن سلامتی مردم برگزاری این فریضه را تعطیل کرد، گفت: در حال حاضر در آذربایجان شرقی سه منطقه مراغه، بناب و قره آغاج در شرایط قرمز قرار دارند و بقیه شهرها سفید، زرد و در اصطلاحی جدیدی نارنجی هستند.

وی اظهار کرد: در طول ۲ روز گذشته مکرراً از رئیس دانشگاه علوم پزشکی در خصوص وضعیت تبریز سوال کرده ام که بنا بر اعلام آنها وضعیت شیوع کرونا در تبریز قرمز نیست. 

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه اگر وضعیت قرمز بود نماز جمعه اقامه نمی شد، گفت : اینکه کارشناس بهداشتی در خبر تلویزیون اعلام میکند تصمیم برگزاری نماز جمعه مربوط به ۲ هفته قبل است، درست نیست، زیرا در طول ۲ روز گذشته مسئولان بهداشت و سلامت استان ، در پاسخ سوالات مکرر بنده، مسئله ای در رابطه با عدم برگزاری اعلام نکرده اند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه بیشترین همکاری در ایام کرونا در حوزه دین و مسائل مذهبی  ائمه جمعه بوده است، گفت: تعلیق نمازهای جماعت ، مساجد، فعالیت هیات های حسینی مصادق بارز این موضوع است؛ با اقامه فریضه نماز جمعه نمازگزارن تبریزی به وظیفه شرعی، قانونی و انسانی خود عمل می کنند و اگر اشکالی هم باشد باید مسوولان نظام سلامت در استان پاسخگو باشند چون که مردم انتظار اطلاع رسانی دقیق از سوی آنها را دارند.

امام جمعه تبریز با گرامیداشت یاد شهدای مدافعان سلامت و متوفیان در اثر  ویروس کرونا، گفت: پایان خرداد و شروع تیرماه آغاز مناسبت‌های بزرگی است که یاد همه آنها را گرامی می‌داریم.

حجت الاسلام آل هاشم اظهار کرد: اول ذیقعده اول ماه‌های حرام است که ماه حرام ماه احترام می‌باشد، به طوریکه خدای متعال ۴ ماه را از ماه‌های دیگر محترم‌تر قرار داده است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: ماه حرام که ماه محترم الهی است و به تعبیر عارف بزرگ آیت‌الله قاضی باید مسلمانان با توجه بیشتر به خدای متعال خود را آماده ورود در میدان حساس و مهم زندگی کنند.

وی به  سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) تا میلاد امام هشتم(ع) که دهه کرامت است اشاره کرد و گفت: برای انسان مقطع تدوین، تکریم و حب الهی و کرامت است زیرا خدای متعال بر اساس کرامت جهان را آفریده است بنابراین ایام دهه کرامت یادآور ساختار خلقت ماست.

امام جمعه تبریز همچنین با خیرمقدم به نمایندگان جمکران گفت: قرار بر این است تا جمکران در همه استان‌ها شعبه ایجاد کند که این خادمان امروز برای این منظور و افتتاح دفتر جمکران به تبریز تشریف آورده‌اند.

  • منبع خبر : ایرنا