افتتاح مرکز آموزش بین کارگاهی در عجب شیر
افتتاح مرکز آموزش بین کارگاهی در عجب شیر

مرکز آموزش بین کارگاهی شرکت ذوب آهن سپهر شرق با حضور علی مشایخی، سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

علی مشایخی، سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این مرکز، ضمن قدردانی از همکاری دو مجموعه در راستای مشارکت و تسهیل گری در امر افتتاح این مجموعه، گفت: امیدواریم شاهد افزایش بهره وری، ارتقای سطح مهارت و افزایش سطح ایمنی بیش از پیش این در جامعه مهارتی استان باشیم.

وی افزود: ما سعی داریم تا آموزش‌های مهارتی را براساس نیاز هر منطقه و متناسب با بازار کار و اشتغال برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به بحث مشاغل آینده، الگوهای جوار کارگاهی را یکی از بهترین الگوها در امر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز بازار کار دانست.

مشایخی ضمن اشاره به قطب صنعتی بودن آذربایجان شرقی، ورود و تعامل بیش از پیش صنایع با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان را خواستار شد و افزود: قطعاً با تربیت نیروی کار ماهر مورد نیاز صنعت و کارگاه‌های تولیدی ضمن تامین نیروی انسانی مورد نیاز صنایع با افزایش سطح مهارت شاهد افزایش بهره وری و سطح ایمنی در این مجموعه‌ها خواهیم بود.

در ادامه علیرضا فتحیان ضمن قدردانی از تلاش‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در اعطای مجوز مرکز آموزش بین کارگاهی برای این شرکت، گفت: با توجه به فعالیت بیش از ۴۰۰ نفر نیروی انسانی در شرکت ذوب آهن عجب شیر و به علت متغیرهای زیاد در فرایند کاری، بحث آموزش‌های مهارتی از اهمیت ویژه‌ای در این مجموعه برخوردار است.

وی ادامه داد: تولید محصول با کیفیت بهتر و با حادثه کمتر و ایمنی بیشتر از ثمرات آموزش‌های مهارتی در مجموعه‌های صنعتی است.

به گزارش نهال امید ، به نقل از روابط عمومی  اداره کل فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی، فتحیان خاطر نشان کرد: آموزش‌های مهارتی ارائه شده توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با توجه به اعتبار و اهمیت گواهینامه‌های صادر شده از این سازمان از اهمیت خاصی در بین مهارت آموزان به ویژه صاحبان صنایع و نیروی کار شاغل در این حوزه، برخوردار است.