استقبال از محرم و نصب بنر عزاداری قبل از روز مباهله در میانه ممنوع است
استقبال از محرم و نصب بنر عزاداری قبل از روز مباهله در میانه ممنوع است

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری میانه بر ممنوعیت استقبال از ماه محرم و نصب بنر عزاداری قبل از روز مباهله تاکید کرد. عادل قاسمی عصر سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی شهرستان، تصریح کرد: به دلیل اشباع شدن بیمارستان‌های میانه، تنها راه چاره رعایت هر چه بیشتر مسائل و پروتکل‌های بهداشتی در تمامی امورات از […]

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری میانه بر ممنوعیت استقبال از ماه محرم و نصب بنر عزاداری قبل از روز مباهله تاکید کرد.

عادل قاسمی عصر سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی شهرستان، تصریح کرد: به دلیل اشباع شدن بیمارستان‌های میانه، تنها راه چاره رعایت هر چه بیشتر مسائل و پروتکل‌های بهداشتی در تمامی امورات از جمله برنامه‌های دهه امامت و ولایت و ایام عزاداری محرم بوده و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مناسب نیز الزامی است.

وی تاکید کرد: مراسمات باید در فضای باز محصور از مدارس و اماکن ورزشی اجرا شود.

وی گفت: با توجه به ظرفیت بالای فضای مجازی، تبلیغ و تشریح واقعه غدیر را که مظلوم واقع شده ضروری است و انتقال فرهنگ غدیر به نسل حاضر و آتی نیز سبب جاری و ساری شدن فرهنگ غدیر در جامعه می‌شود.

قاسمی، توجیه ضرورت رعایت موارد و مسائل بهداشتی، انتظامی و امنیتی در جامعه به تمامی هیات‌های مذهبی را از سوی اداره تبلیغات، شبکه بهداشت و نیروی انتظامی را خواستار شده و تاکید کرد: فقط هیات‌های پروانه دار در ساعات و اماکن شخصی که مجوز دریافت کرده‌اند مجاز به فعالیت بوده و سد معبر و میادین تحت هر عنوان ممنوع است.

دادستان عمومی و انقلاب میانه نیز اداره تبلیغات را مسئول نظارت و رسیدگی بر امور هیات‌های مذهبی خواند.

محمود محمودیان اضافه کرد: اخطار به صورت شفاهی و بعد به صورت کتبی لازمه‌ی جلوگیری از تخلفات هیات‌های مذهبی است و اگر با وجود این اخطارها باز هم تخلفی مشاهده شد اداره تبلیغات می‌تواند گزارش کرده و پس از بررسی پرونده را قضایی کنیم.

امام جمعه میانه نیز در این مراسم با اشاره به شرایط کرونایی موجود بر رعایت پروتکل‌ها در تمامی مراسمات برای تامین امنیت روحی و روانی مردم و حفظ سلامت مردم و اخذ تعهد کتبی از هیات تاکید کرد.

حجت الاسلام عبداله محمدی بر ارائه اشعار در شان روضه و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و محتوای دینی برنامه‌ها تاکید کرده و گفت: بهره مندی علمی، ارتقای فرهنگی، دینی، اجتماعی و سیاسی و منسجم بودن برنامه‌ها از جمله تعیین ساعات پایانی مراسم‌ها از ضروریات است.

انتهای پیام