اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی آغاز شد/ اولویت با اردوهای یک‌روزه درون استانی
اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی آغاز شد/ اولویت با اردوهای یک‌روزه درون استانی

مشاور عالی رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور از آغاز اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی با اولویت اردوهای یک‌روزه درون استانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری نهال امید ، آیین‌ افتتاح اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی امروز در یادمان شهدای شلمچه برگزار شد و قرار است با توجه به شرایط کرونایی کشور، اولویت با اردوهای یک‌روزه درون استانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد. 

امیر وجدانی‌نیا مشاور عالی رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: اردوهای راهیان نور از جدی‌ترین و مؤثرترین فعالیت‌های حوزه فرهنگی و پرورشی در محیط آموزش و پرورش برای مخاطب دانش‌آموز است.

وی ادامه داد: اردوهای راهیان نور در سال‌های گذشته رونق بسیار خوبی داشته و استقبال بسیار خوبی شده است. در دو سال گذشته به واسطه شیوع بیماری کرونا و دستورالعمل‌هایی که وجود داشت، توفیق نداشتیم که بتوانیم اردوهای حضوری راهیان نور را برگزار کنیم.

*کاملا تابع قوانین و مقررات ستاد کرونا هستیم

وجدانی‌نیا با بیان اینکه امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، شرایط لازم برای اینکه اردوها برگزار شود، فراهم شده است، اضافه کرد: به دلیل شرایط کرونا، سال‌ گذشته اردوهای راهیان نور به صورت مجازی در بستر پیام‌رسان «شاد» برگزار شد که اتفاقا استقبال خوبی از اردوها به عمل آمد. 

وی افزود: امسال با توجه به اینکه شاهد بهبود شرایط کرونا هستیم برای تکرار شکل اردوها به صورت مجازی و حضوری برنامه‌ریزی انجام شده است؛ البته ما کاملا تابع قوانین و مقررات ستاد کرونا هستیم.

مشاور عالی رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی با بیان اینکه اولویت برگزاری اردوهای راهیان نور با دانش‌آموزان استان‌های میزبان است، گفت: اردوهای یک‌روزه و نیم‌روزه برای دانش‌آموزان استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، ایلام، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در دو سال قبل یعنی زمانی که آخرین سال اردوی راهیان نور برگزار شد، ۲۵۰ هزار نفر در این اردوها شرکت کردند، گفت: امسال در تلاش هستیم تا از بهترین وسایل نقلیه ریلی و جاده‌ای استفاده کنیم و قوانین سفت و سختی برای سلامت وسیله نقلیه، رانندگان و دانش‌آموزان پیش‌بینی کردیم؛ ضمن اینکه این اردوها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با تعداد کمتر دانش‌آموز برگزار می‌شود.

  • منبع خبر : فارس