اختصاص بیش از ۶۲ میلیارد ریال برای تامین نهاده‌های دامی عشایر اهر
اختصاص بیش از ۶۲ میلیارد ریال برای تامین نهاده‌های دامی عشایر اهر

رئیس اداره امور عشایر اهر از اختصاص بیش از ۶۲ میلیارد ریال برای تامین نهاده‌های دامی عشایر این شهرستان خبر داد. محمدکاظم صادق زاده در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: تا آخر شهریور ماه امسال بیش از ۶۲ میلیارد ریال برای نهاده‌های دامی عشایر شهرستان اهر هزینه شده که تهیه و توزیع ۳۶۰ تن آرد، ۶۲۰ تن […]

رئیس اداره امور عشایر اهر از اختصاص بیش از ۶۲ میلیارد ریال برای تامین نهاده‌های دامی عشایر این شهرستان خبر داد.

محمدکاظم صادق زاده در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: تا آخر شهریور ماه امسال بیش از ۶۲ میلیارد ریال برای نهاده‌های دامی عشایر شهرستان اهر هزینه شده که تهیه و توزیع ۳۶۰ تن آرد، ۶۲۰ تن جوی علوفه‌ای و هم‌چنین توزیع ۹۵۰ تن کنسانتره دامی از این جمله است.

وی از کنترل سهمیه آرد و نان جامعه عشایر شهرستان اهر نیز در راستای کوتاه کردن دست دلالان خبر داد و افزود: برای این منظور با کار کارشناسی، سهمیه آرد و نان بیش از ۵۰۰ خانوار جامعه عشایری قطع و فرصتی دوباره داده شد تا تنها با ارائه کارت عشایری از سهمیه استفاده کنند.

وی با اشاره به این‌که در بحث تهیه و توزیع کنسانتره مورد نیاز دام‌های عشایر امسال با مشکل روبرو بودیم، گفت: خوشبختانه با پیگیری نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی و جذب یک سرمایه گذار برای ایجاد کارخانه نهاده و کنسانتره دام، با تولید سالانه حدود ۲۰ تن کنسانتره در این شهرستان موافقت شده و امیدواریم با ایجاد این کارخانه شاهد اشتغال و تامین کنسانتره دامی عشایر شهرستان اهر و منطقه ارسباران باشیم.

صادق زاده در ادامه از اولویت‌های اداره امور عشایر شهرستان اهر را تهیه نهاده‌های دامی این قشر زحمتکش از جامعه برشمرد و افزود: برای این منظور و در راستای توزیع عادلانه نهاده بین استفاده کنندگان واقعی، اقدام به شناسایی نیازمندان و تحویل نهاده‌های دامی به تولید کنندگان اصلی دامی عشایری کرده‌ایم.

وی گفت: برای جلوگیری از خام خواری (علوفه و جوی علوفه‌ای) احشام مناطق عشایری اهر نیز اقدام به بسترسازی و تشویق عشایر برای تهیه کنسانتره دامی که دارای پروتئین‌های زیاد برای پرورش دام‌ها است کردیم که خوشبختانه در این خصوص موفق بودیم. 

رئیس اداره امور عشایر شهرستان اهر از پرداخت ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات پرواربندی دام عشایری در چهار شهرستان شامل شهرستان‌های اهر، هریس، ورزقان و هوراند،  اعطای یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات خشکسالی، هویت گذاری بیش از ۸۵ هزار راس دام سبک و ۱۰۰۰ راس دام سنگین عشایری، اعطای بیمه به ۲۴۰ نفر و تهیه و نصب پنل خورشیدی در مناطق عشایری شهرستان نیز خبر داد.

انتهای پیام 

  • منبع خبر : ایسنا