اجرای طرح ملی “مسیر سبز، ایران پاک” در آذربایجان شرقی
اجرای طرح ملی “مسیر سبز، ایران پاک” در آذربایجان شرقی

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: طرح ملی مسیر سبز، ایران پاک همزمان با سراسر کشور از فردا در تمامی شهرستانهای استان انجام می‌شود.

حسن عباس‌نژاد اظهار کرد:طرح «مسیر سبز–ایران پاک» همزمان با سراسر کشور در استان ما نیز آغاز شده است و فردا نیز به طور همزمان در شهرستانهای استان اجرایی می‌شود.

وی افزود: در این طرح مسیر ورودی شهرها، روستاها و مناطق گردشگری استان در حال پاکسازی است و تلاش می‌شود با مشارکت همه‌ی بخش‌ها، دستگاههای اجرایی، تشکل های مردم نهاد و جوامع محلی برنامه پاکسازی مسیرهای مواصلاتی و محیط‌های طبیعی با هدف حفظ محیط زیست و مظاهر طبیعی از زباله و پسماندها انجام شود.

عباس نژاد گفت: در راستای اجرای قانون مدیریت پسماند و آیین نامه‌های اجرایی آن موضوع با تشکیل کارگروه و جلسات با حضور دادستان مرکز استان مقرر گردیده دستگاههای اجرایی مصرح در این قانون اقدامات لازم را در خصوص مدیریت پسماند را انجام دهند.

به گزارش نهال امید ، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، وی یادآور شد: هدف از اجرای این طرح فرهنگ سازی در خصوص حفظ محیط زیست بوده و امیدواریم با مشارکت مردم بتوانیم این موهبت الهی را حفظ کنیم.