به گزارش نهال امید:مجری طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی رودخانه‌های مرزی کشور گفت: با تامین اعتباری که در سالجاری دریافت خواهد شد، امکان اتمام پروژه‌های شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی در شمالغرب کشور میسر شده و فرصت مناسبی برای بهره برداران جهت مشارکت در این پروژه‌ها و استفاده از علم روز در کشاورزی نوین به بهره مندی ایجاد می‌شود.

اتمام پروژه‌های شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی در شمالغرب کشور در سالجاری

محمدجواد صالحی نژاد در نشستی با رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، با قدردانی از همکاری و حمایت‌های رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در پروژه‌های شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی رودخانه‌های مرزی در غرب و شمال غرب کشور، افزود: با حمایت‌های ریاست و معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان در اجرای پروژه‌های مرتبط در آذربایجان شرقی، هرگز دچار مشکل اساسی نبوده‌ایم و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، اقدامات در زمان مناسب اجرا و به بهره برداری رسیده و تولید ملی کشور خود را نشان داده است.

وی گفت: ما به عنوان مجری طرح با پیمانکاران، تعهد و قرارداد مشخصی تعیین کرده‌ایم و بر اساس همین قرارداد، اگر تامین اعتبار انجام بگیرد، در مدت دو الی سه ماه امکان تحویل موقت پروژه‌ها وجود خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی‌ها، حدود ۱۳۵۰ هکتار از شبکه‌های آبیاری تحویل داده شده و پس از رفع مشکلات به مرحله بهره برداری رسیده است که موجب دلگرمی خواهد بود. ۸۰۰ هکتار دیگر نیز توسط رهسرا در حال تحویل است.

صالحی نژاد تاکید کرد: بعد از اجرای تعهدات دو طرفه بین مجری طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و پیمانکاران امکان واگذاری مابقی اراضی نیز وجود خواهد داشت و قبل از آن به دلیل نواقص و عدم تامین منابع و بسته نشدن پرونده قرارداد، امکان واگذاری وجود ندارد.

وی در خصوص واگذاری طرح‌ها در شرایط فعلی، گفت: اکنون مشکل راکد ماندن پروژه، به خاطر نبود منابع مالی در اجرای مابقی پروژه است اما پیمانکار، مشاور و باقی عوامل سرکار خود حاضر هستند که با تامین منابع مالی می‌توان در عرض دو یا سه ماه پروژه را تکمیل و ارائه داد.

  • منبع خبر : ایسنا