آزادسازی ۱۱ مورد از اراضی کشاورزی در مراغه
آزادسازی ۱۱ مورد از اراضی کشاورزی در مراغه

مدیر جهاد کشاورزی مراغه از اجرای ۱۱ مورد قلع و قمع و آزادسازی اراضی کشاورزی در این شهرستان خبر داد. اسماعیل کریمی اصل در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن بیان این مطلب گفت: با اجرای قلع و قمع تغییر کاربری اراضی، یک هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغی به چرخه تولید محصولات زراعی و میوه بازگردانده شد. […]

مدیر جهاد کشاورزی مراغه از اجرای ۱۱ مورد قلع و قمع و آزادسازی اراضی کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

اسماعیل کریمی اصل در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن بیان این مطلب گفت: با اجرای قلع و قمع تغییر کاربری اراضی، یک هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغی به چرخه تولید محصولات زراعی و میوه بازگردانده شد.

وی با بیان این‌که این تغییر کاربری‌ها به استناد تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و با دستور قضایی برای یکپارچه کردن اراضی اجرا شده است، گفت: طبق ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، مصوب سال ۱۳۸۵، هرگونه تغییر کاربری در قالب ایجاد بنا، ساخت دیوار و برداشتن شن و ماسه جرم است و مجرمان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی در مراغه بیش از ۵۰ پرونده تشکیل شده است، ادامه داد: در تغییر کاربری غیرمجاز موضوع ماده سه قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، قلع و قمع بنا موضوع تبصره دو ماده ۱۰ قانون مذکور توسط ماموران جهاد کشاورزی، پس از رسیدگی قضایی و صدور حکم به تبع امر کیفری امکان پذیر است.

کریمی اصل در خاتمه خاطرنشان شد: مراغه با داشتن ۲۳ هزار هکتار باغ و ۱۰۰ هزار هکتار زمین زراعی از قطب‌های تولید محصولات باغی و زراعی در آذربایجان شرقی است.

انتهای پیام