توسعه اشتغال خرد اولویت صندوق کارآفرینی امید است
توسعه اشتغال خرد اولویت صندوق کارآفرینی امید است

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه توسعه اشتغال خرد اولویت این صندوق است گفت: پایدارکردن کسب و کارهای خرد و کوچک رسالت اصلی صندوق بوده و پرداخت تسهیلات ابزاری برای دستیابی به این اهداف است.

به گزارش نهال امید، اصغر نورالله زاده روز پنجشنبه در بازدید از طرح های گلخانه ای شهرستان عجب شیر افزود: هزینه‌های ایجاد شغل در کشور بالاست و بهترین و زودبازده ‌ترین بخشی که بتوان از طریق آن اشتغال بیشتری ایجاد کرد حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک است.

وی گفت: محصولات و صنایع دستی خوبی در روستاها تولید می‌شود که با ایجاد تنوع در ساخت، این نوع محصولات جنبه صادراتی پیدا خواهد کرد.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید گفت: آذربایجان شرقی از استان های پیشگام در توسعه گلخانه ها است و حوزه گلخانه ها حوزه ای است که تسهیلات زیادی را در استان جذب کرده است.

نورالله زاده با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید نگاه درآمدزایی ندارد، گفت: این صندوق در هر نقطه ای از کشور سعی می کند کاربردی و  مردم دار باشد و کمک به مردم روستاهای دور افتاده را فرصت خدمتگزاری می داند.

وی گفت: توسعه صنایع تبدیلی و ایجاد ارزش افزوده از برنامه های اصلی این صندوق در ‌منطقه است و باید به حمایت از اجرای آن توجه بیشتر شود.

وی با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید، آماده حمایت از طرح های گردشگری کشاورزی است، افزود: برای تحقق این امر باید طرح های زیادی در حوزه انواع گلخانه و فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی در منطقه تعریف و اجرا شود.

فرماندار عجب شیر به کمک های صندوق کارآفرینی امید در این شهرستان اشاره کرد و گفت: عجب شیر دارای ظرفیت های طبیعی خوبی است امیدواریم این صندوق در این زمینه به این شهرستان توجه ویژه ای داشته باشد.

عادل اصغرپور گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم تا کارآفرینان، صاحبان سرمایه و متقاضیان اشتغال بتوانند با بهره گیری از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید و دیگر منابع اعتباری و نیز نوآوری در عرصه تولید، صنایع تبدیلی و بسته بندی تحول جدیدی را در این بخش ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه تعداد واحد های صنعتی خرد روستایی در روستاهای شهرستان قابل توجه هست افزود: حمایت از این واحدها می تواند نقطه قوت اقتصادی این منطقه باشد و منجر به رونق اشتغال شود.
در این بازدید مدیرعامل صندوق کارآفرینی و فرماندار عجب شیر و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی از مجتمع گلخانه شهرستان عجب شیر با ۴۸ هکتار مساحت و اشتغال زایی مستقیم برای ۴۵۰ بازدید و در حمایت از آنان تصمیماتی اتخاذ شد.

  • منبع خبر : ایرنا