شهروندان هشدار شیوع مجدد ویروس کرونا را جدی بگیرند
شهروندان هشدار شیوع مجدد ویروس کرونا را جدی بگیرند

رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: شهروندان هشدارها در زمینه شیوع مجدد ویروس کرونا را جدی گرفته و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش نهال امید، اصغر تنومند در جلسه ستاد دانشگاهی کرونا در مراغه افزود: براساس آمارهای موجود، در طول ۲ هفته گذشته تعداد مبتلایان به ویروس کووید – ۱۹ در این شهرستان روند افزایشی داشته است.

وی ادامه داد: این روند افزایشی ابتلا به کرونا در این شهرستان در روزهای اخیر نگران کننده و بیانگر یک هشدار جدی برای عموم شهروندان است.

تنومند اضافه کرد: بازگشایی مشروط اماکن به هیچ عنوان به معنای پایان کرونا نبوده و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی پیشگیرانه همچنان باید مد نظر باشد.

وی بدون اشاره به آمار کرونایی های شهرستان گفت: هم اکنون وضعیت این شهرستان از نظر تعداد مبتلایان مطلوب نبوده و این یک هشدار جدی است که نشان می دهد متاسفانه شهروندان در زمینه رعایت فاصله گذاری و نکات بهداشتی سهل انگاری کرده و توجه کافی به این امر ندارند.

 وی افزود: ما هنوز در میان میدان مبارزه با ویروس کرونا هستیم و هر گونه تساهل و ساده انگاری در پیشگیری از آن ممکن است نتایج بسیار زیانباری در پی داشته باشد.

تنومند اضافه کرد: پرسنل درمانی و بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه در قالب تلاش های شبانه روزی به صورت جدی در امر بهداشت و درمان با انتشار این ویروس مبارزه می کنند.

وی اضافه کرد: موفقیت در مسیر مبارزه با کرونا و پیشگیری از آن بدون همراهی مردم نتیجه ای نخواهد داشت.

شهرستان مراغه هم اکنون از شهرهای قرمز در زمینه ابتلای شهروندان به بیماری کرونا در آذربایجان شرقی است.

  • منبع خبر : ایرنا