۹ شهرستان آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز قرار دارند
۹ شهرستان آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز قرار دارند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار رنگ بندی شهرستان‌های آذربایجان شرقی، ۹ شهرستان آذرشهر، اهر، شبستر، ملکان، هشترود، سراب، هریس، مراغه و جلفا در وضعیت قرمز قرار دارند.

دکتر بهمن نقی پور در جلسه‌ی استانی ستاد مقابله با کرونا، با اشاره به اینکه تبریز از لحاظ رنگ بندی شهرهای کرونایی در وضعیت نارنجی قرار دارد، گفت: با توجه به قدرت انتشار سویه‌ی اُمیکرون که ۵ تا ۱۰ برابر دلتا است، تبریز در مرز وضعیت قرمز قرار دارد.

وی با اشاره به این‌که هشت شهر استان در وضعیت نارنجی است، ادامه داد: شهرستان‌های هوراند، چاراویماق، عجب شیر و خداآفرین در وضعیت زرد بوده و هیچ شهرستان آبی در استان نداریم.

وی با بیان این‌که تعداد بستری‌های کرونایی در سطح استان ۶۷۱ نفر است که از این تعداد ۱۴۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته از ۱۹۷ نفر بستری جدید، ۱۴۷ نفر در بخش ویژه بستری شدند و سه نفر نیز فوت کردند.

نقی پور در خصوص میزان واکسیناسیون در سطح استان، اظهار کرد: ۹۳ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال در استان واکسن نوبت اول، ۸۴ درصد نوبت دوم و ۳۵ درصد نیز نوبت سوم را دریافت کرده‌اند.

به گزارش نهال امید ، وی با اشاره به قدرت انتشار سویه اُمیکرون و درگیری بیشتر کودکان، نسبت به واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال تاکید کرد و گفت: در سویه دلتا کمتر از دو درصد افراد مبتلا کودکان بودند ولی اکنون ۱۰ تا ۲۰ درصد مبتلایان را کودکان تشکیل می‌دهند.

  • منبع خبر : ایسنا