۹۷ تن جو رایگان بین دامداران عجب‌شیری توزیع شد
۹۷ تن جو رایگان بین دامداران عجب‌شیری توزیع شد

بخشدار بخش مرکزی عجب‌شیر گفت: ۹۷ تن جو علوفه‌ای رایگان بین دامداران روستاهای این بخش که در حاشیه دریاچه ارومیه واقع شده‌اند توزیع شد.

به گزارش نهال امید، یوسف امیدی افزود: این طرح در راستای حمایت از اجرای طرح بیابان زدایی در حاشیه دریاچه ارومیه و اقدامات منابع طبیعی در زمینه بوته کاری، نهال کاری، قرق و احیای مراتع و حمایت از دامداران اجرا شد.

وی گفت: جو رایگان با همکاری شوراهای روستایی و اداره منابع طبیعی شهرستان در خضرلو، رازیان، پسیان، شیراز و شیشوان توزیع شد.

امیدی افزود: اقدامات انجام‌شده از سوی دولت در حوضه آبریز دریاچه ارومیه قابل توجه است به طوریکه اگر این اقدامات صورت نمی‌گرفت امروز شاهد بروز مشکلات بسیاری در حوزه زیست محیطی بودیم.

وی گفت: اقدامات منابع طبیعی نیز در زمینه بوته کاری، نهال کاری، قرق و احیای مراتع و ایجاد بادشکن قابل توجه و چشمگیر است و اقدامات این اداره موجب ایجاد امنیت زیستی برای مردم و کشاورزان منطقه شده است.

امیدی همچنین با بیان اینکه اقدامات منابع طبیعی بدون مشارکت مردم معنا ندارد، خاطر نشان ساخت: تثبیت بوته های کاشته شده و نهال های موجود که امروز شاهد شکوفایی آن در منطقه هستیم، نتیجه زحمات و همکاری کشاورزان و دامداران و مردم منطقه با منابع طبیعی است.

در صورت عدم احیا دریاچه ارومیه از سوی دولت، روستاهای بخش مرکزی عجب شیر به دلیل قرار گرفتن در شرق این دریاچه، بیشترین تاثیر را از خشک شدن آن می دیدند.

  • منبع خبر : ایرنا